Est-europenii beau tot mai multă cafea. Piața cafelei a ajuns 7,5 mld.dolari, pe fondul expansiunii explozive a lanțurilor Starbucks şi McCafe
Cafea
De-a lungul Europei de Est, de la Praga şi până la Bucureşti, are loc o extindere explozivă a lanţurilor de cafenele precum Starbucks şi McCafe, piaţa de cafea înregistrând anul trecut în regiune o creştere de 5,3% , până la 7,45 miliarde de dolari, potrivit datelor Euromonitor International, preluate de Bloomberg.
Creşterea numărului de cafenele şi a cererii a transformat Europa de Est într-o zona luminoasă, pe fondul unei cererii globale modeste pentru cafea şi al stagnării pieţelor în vestul Europei.
Creşterea economiilor şi salariilor a stimulat cheltuielile de consum, creând oportunităţi pentru lanţurile de cafea precum Green Caffe Nero şi rivalii săi internaţionali, scrie Agerpres.
Starbucks va adăuga 40 de noi cafele în şase state din Europa de Est, o creştere de aproximativ 25%, potrivit AmRest Holdings SE, care operează cafenele cu marca Starbucks din regiune.
Cehia şi Ungaria sunt pieţe puternice pentru lanţul Starbucks, iar compania americană tocmai a intrat pe piaţa din Slovacia, a declarat preşedintele pentru Europa Centrală la AmRest, Adam Mularuk. "Gradul de saturare al cafenelelor per cap de locuitor este mult mai mic în Europa de Est decât în Vest. În consecinţă, dinamica va fi mult mai solidă", a spus Mularuk.
Creşterea cererii în regiunea Europei de Est influenţează şi creşterea din Uniunea Europeană, cea mai mare piaţă mondială de cafea. Anul trecut, consumul de cafea verde, boabele care nu au fost încă prăjite, a înregistrat o creştere de două cifre în Polonia, Rusia şi Cehia, comparativ cu o creştere de 4,2% în UE, potrivit Organizaţiei Internaţionale a Cafelei.
Desigur, Europa de Est nu este o piaţa uniformă şi fiecare ţară şi-a dezvoltat propriile sale obiceiuri. În Polonia, tradiţia băutului de cafea s-a erodat în anii comunismului, iar astăzi cel mai bine vândut tip de cafea sunt late-urile. În schimb, consumatorii ungari, influenţaţi de tradiţia cafenelelor vieneze, preferă cafeaua neagră.
Mai departe în est, Rusia, cea mai mare piaţă mondială pentru ceaiul negru, înregistrează şi ea o creştere a culturii cafelei. Clasa de mijloc se extinde iar veniturile au început şi ele să crească după recesiune. Potrivit Euromonitor, în 2016 aproximativ 1.000 de cafenele au fost deschise în Rusia, doar în alte şase ţări fiind deschide mai multe cafenele.
Cu toate acestea, veniturile populaţiei ar putea fi o barieră pentru o creştere şi mai rapidă. Cafeaua este în continuare mai scumpă în Europa de Est decât în Occident, în condiţiile în care cu salariul minim pe oră din Polonia poţi cumpăra un cappuccino faţă de cel puţin două în Marea Britanie.
"Costul unei ceşti de cafea în Polonia şi Europa Centrală este în continuare mult mai ridicat", a declarat Jeffrey Young, director la Allegra Strategies.
În multe ţări, ceaiul este în continuare rege iar consumul de cafea per capita tinde să fie mult mai mic decât în restul Uniunii Europene. Potrivit datelor Euromonitor, un consumator obişnuit din Europa de Est a consumat anul trecut 1,8 kilograme de cafea, comparativ cu 3,3 kilograme în Vest.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS