Tranzactie de 20 milioane de dolari. Producatorul Doncafe cumpara Amigo, unul dintre cele mai importante branduri de cafea din Romania
Strauss Coffee, producatorul cafelei Doncafe, cumpara pentru 20 milioane dolari brandul de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, de la compania braziliana Cia Iguacu de Café Soluvel, a anuntat firma israeliana.
Tranzactia asteapta aprobarea Consiliului Concurentei, transmite Mediafax.
"Aceasta achizitie va intari si mai mult pozitia Strauss Coffee pe piata cafelei din Romania, dar si pe alte piete din Europa Centrala si de Est. Strauss Coffee, prin Strauss Romania, intentioneaza sa dezvolte in continuare brandul Amigo in regiune", a declarat directorul interimar al Strauss Coffee, Tomer Harpaz.
Cafeaua solubila Amigo este cunoscuta in Romania din 1983 si a inregistrat in 2012 vanzari de 12,5 milioane de dolari si o cota de piata in volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior si pe alte piete din regiune.
Importatorul exclusiv al marcii Amigo pe piata locala este din anul 2002 Panfoods Romania, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestioneaza vanzarile internationale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel.
Cafeaua produsa de grupul brazilian este ambalata la in unitatea Panfoods din comuna Vacaresti, judetul Dambovita, foarte aproape de Targoviste.
In 2012, Panfoods Romania, cu 68 de angajati, a raportat o cifra de afaceri de 52 milioane lei (11,8 milioane euro), cu 2,3% mai mare fata de 2011, si un profit net de 1,4 milioane lei (331.000 euro), cu 67% mai mic.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 si este cel mai mare producator de cafea din piata romaneasca, brandul sau Doncafe avand in 2012 o cota de piata in volum de circa 22%.
Strauss Romania a avut in 2012 o cifra de afaceri de 235 milioane lei (53,3 milioane euro), in crestere cu 10% comparativ cu 2011, si pierderi de 10,9 milioane lei (2,48 milioane euro), cu 28% mai mici.
Directorul general al Strauss Romania este Marius Melesteu, care coordoneaza si operatiunile din Serbia, Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Hertegovina, Albania si Macedonia.
Prezenta in 20 de tari, Strauss Coffee are 14 fabrici si vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari. Principalii concurenti sunt Kraft Foods si Nestlé.