Colliers: Retailerii care vând şi online estimează afaceri în creştere chiar şi cu peste 50%, în acest an
Shopping online
Toţi jucătorii din retail, care au şi vânzări online, se aşteaptă ca acest segment să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020, comparativ cu anul anterior.
Potrivit unui sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriaşi şi proprietari din sectorul de retail din România, un sfert dintre retailer estimează creşteri chiar şi de peste 50%.
Datele centralizate în cercetarea de specialitate relevă faptul că, pentru majoritatea respondenţilor (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.
Unii raportează scăderi şi de 40% a numărului de clienţi care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puţin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail şi de divertisment a fost, în medie, cu cel puţin 20% sub indicele de referinţă stabilit în septembrie.
Cu toate acestea, 15% dintre respondenţi, cu activitate în principal în domenii precum alimentaţie, discount sau decoraţiuni interioare, au observat o creştere sau menţinerea la nivel constant a traficului de la an la an.
În ceea ce priveşte vânzările, peste un sfert (27%) dintre cei chestionaţi au declarat că vânzările din perioada iulie - septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă oamenii care intră în centrele comerciale cheltuiesc, în prezent, mai mult într-o sesiune de cumpărături decât în trecut.
Potrivit sondajului, pe fondul stării de urgenţă, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se aşteaptă ca afacerile din 2020 să fie mai mici decât în 2019 cu 30% până la 50%.
Pe de altă parte, există categorii de retaileri (precum cei din zona de retail alimentar - hipermarketuri/supermarketuri, bricolaj, decoraţiuni pentru casă sau articole sportive) care au fost mai puţin afectaţi şi se aşteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în acest an.
În plus, un retailer din doi doreşte să îşi sporească prezenţa online, doar 10% dintre respondenţi doresc să-şi reducă prezenţa în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel şi pe o combinaţie între serviciile din magazin şi cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenţionează să-şi extindă prezenţa în parcurile de retail şi în centrele comerciale dominante.
Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerţul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenţi aşteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Totodată, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puţin 20% din veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenţi, de la 21% în sondajul similar desfăşurat de Colliers la începutul acestui an.
În ceea ce priveşte chiriile, majoritatea chiriaşilor din spaţiile de retail se aşteaptă la o scădere, anul viitor. De partea proprietarilor de spaţii de retail, aproape 90% aşteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească.
La nivel general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puţin mai pesimişti decât cei din alte domenii ale pieţei imobiliare, cum ar fi birourile sau industrial, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector, susţin consultanţii. Astfel, doi din trei respondenţi se aşteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor până la sfârşitul anului 2021.
Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanţei imobiliare şi al managementului investiţiilor, cu operaţiuni în 68 de ţări şi peste 15.000 de specialişti întreprinzători.
În 2019, veniturile corporate ale companiei au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari, inclusiv afiliaţii), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS