Românii nu s-au întors în mall-uri, după ridicarea stării de urgență. Patronat: Retailul nealimentar s-a prăbușit cu până la 75%, în iulie-august
MAll, retail, centru comercial, cumparaturi
Situaţia magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape 3 luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall.
Astfel, potrivit unei analize realizată de Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), în perioada iulie-august retailul nealimentar a înregistrat scăderi ale vânzărilor de până la 75%.
"După o uşoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie - august scăderi extrem de puternice. În lunile iulie şi august procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% şi 45%. Scăderea de trafic din lunile iulie - august a fost şi ea de până la 60%, cu vârfuri chiar şi de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35% - 50%, faţă de acelaşi interval din 2019", menţionează sursa citată.
Potrivit patronatului, aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate nici în condiţiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar şi cu până la 78%, fiind înregistrate situaţii în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă.
Magazinele de retail nealimentar din mall-uri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni, timp în care au fost închise prin decizie a autorităţilor. În perioada în care au fost închise, magazinele au avut zero încasări şi deci zero venituri. Mai mult, cheltuielile făcute înainte de apariţia situaţiei de criză pentru asigurarea stocurilor de marfă sezoniere au făcut ca retailerii nealimentari să aibă resurse financiare disponibile extrem limitate pentru depăşirea dificultăţilor curente, subliniază RORETAIL.
Reprezentanţii organizaţiei semnalează că, odată redeschise, magazinele nu au avut altă opţiune decât să îşi asume pierderea totală sau, în cel mai bun caz, parţială, a stocurilor deţinute anterior. De asemenea, pentru reluarea activităţii au fost necesare noi investiţii în realizarea stocurilor de marfă specifice sezonului actual, acestea fiind ulterior puse în comercializare cu marje extrem de reduse.
"Situaţia din retailul nealimentar a fost dramatică în perioada stării de urgenţă şi de alertă, fiind extrem de dificilă şi în prezent. După o perioadă de trei luni în care activitatea magazinelor a fost stopată de autorităţi, revenirea nu este cea pe care o speram. Volumele de vânzări, mult mai mici decât în anii anteriori, nu asigură resursele necesare pentru supravieţuirea magazinelor. O situaţie similară se înregistrează şi în cadrul HoReCa din marile centre comerciale. Este important ca deţinătorii şi administratorii acestora să susţină aducerea obligaţiilor contractuale la noua realitate pe care o traversăm. Altfel ne îndreptăm spre faliment, ceea ce nu va fi în avantajul nimănui", a declarat Cosmin Savu Cristescu, secretar general, RORETAIL.
Criza din ultimele luni a afectat puternic în special reţelele naţionale, magazinele care fac parte din reţele internaţionale beneficiind de stabilitatea mai ridicată oferită din prezenţa şi pe alte pieţe. Reţelele naţionale depind însă exclusiv de evoluţiile de pe această piaţă.
"Retailerii români îşi doresc şi promovează stabilirea unei relaţii de parteneriat echitabil şi stabil cu proprietarii şi administratorii de centre comerciale de tip mall, parteneriat care să permită depăşirea cu bine de către ambele părţi a provocărilor ce încă persistă pentru industria de profil. Este un context de piaţă nou pentru ambele părţi, dar de viteza cu care se reacţionează va depinde succesul comun. Există centre comerciale care au înţeles să adopte o atitudine de business corectă, atât pentru retaileri, cât şi pentru propria lor afacere pe termen lung. Spre exemplu, Băneasa Shopping Center, Coresi Braşov şi Alba Mall sunt centre care au acordat reducere de 100% la plata chiriei pe întreaga perioadă în care magazinele au fost închise, iar ultimele două au implementat inclusiv sistemul unei chirii procentuale din volumul vânzărilor după redeschidere, cu reevaluări periodice", se mai precizează în comunicat.
Conform sursei citate, în prezent se derulează negocieri verbale de adaptare de termeni, nu în corelare însă cu evoluţia vânzărilor, şi au fost semnate foarte puţine acte adiţionale pe relaţia comercială retaileri - proprietari/administratori de centre comerciale de tip mall. Aceştia din urmă au ales în acelaşi timp să execute multe scrisori de garanţie, ceea ce riscă să conducă la închiderea pe termen lung a unor branduri importante sau chiar la intrarea lor în faliment.
RORETAIL - Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - este o asociaţie înfiinţată în anul 2014, care grupează peste 1.000 de magazine din România, din retailul nealimentar şi din HoReCA din centrele comerciale, grupând deopotrivă branduri naţionale şi internaţionale şi însumând peste 12.000 de angajaţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS