Borsec se plaseaza pe primul loc in cadrul Programului Consumer Superbrands 2011-2012 si este pentru prima data cand in fruntea clasamentului se situeaza un brand romanesc.

Lista primelor 10 marci desemnate Superbrands in Romania pentru anul 2011-2012 include: Borsec, adidas, Mercedes-Benz, Dr.Oetker, IKEA, Coca-Cola, Nike, BMW, Jack Daniel's și Orbit.
 
Cateva dintre marcile prezente in top s-au mentinut mai mult ani la rand in lista brandurilor considerate Superbrands de catre consumatorii romani: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus.

Anul acesta, eMAG este in fruntea clasamentului brandurilor de retail electro-IT din Romania, pe segmentul Canale TV, Discovery este pe primul loc si Carrefour - in segmentul retail.

Criteriile luate in considerare in procesul de selectie au fost calitate, incredere si diferentiere pe piata.

In urma acestei etape calitative, 740 de branduri calificate au fost mai apoi incluse in cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania in colaborare cu Nielsen Romania la nivelul a 1.500 de consumatori romani. Cercetarea s-a finalizat in luna septembrie a acestui an.

Cele mai bine reprezentate categorii economice in lista celor 300 de branduri validate Superbrands in Romania sunt cele din segmentul FMCG  - produse electronice si electrocasnice, dulciuri și ciocolata, bauturi nealcoolice, bere sau produse lactate, produse de ingrijire personala - si segmentul constructii. La polul opus, o serie de subcategorii nu au reusit sa se impuna in fata consumatorului roman,  precum companiile de turism sau serviciile de curierat si retail-ul de carti, acestea fiind slab reprezentate in lista de branduri cu statut de Superbrand.

Citeste si

Cel mai bine cotate smartphone-uri din lume. Top 10 telefoane inteligente