Ce legatura exista intre mici, bere si cresterea economica. Tonele de carne tocata si sutele de mii de litri de bautura vandute de Ziua Muncii salta PIB-ul Romaniei
De 1 Mai, romanul a stiut sa petreaca, dar si sa cheltuiasca, spre fericirea comerciantilor. Berea, mititeii si zilele cu mult soare au adus marilor lanturi de magazine incasari cu 10 procente mai mari fata de anul trecut. E un semn bun, spun economistii.
Vedetele vacantei de 1 mai au fost micii, carnatii si berea, nu neaparat in acesta ordine. Incasarile au fost chiar si cu 70 la suta mai mari fata de o perioda normala.
La fel de bine s-au vandut si chipsurile, alunele si biscuitii sarati. Cand vine vorba de bere, preferata romanilor a fost berea la PET de 2 litri, mult mai convenabila ca pret.
In timp ce oamenii se distrau la iarba verde, cu un pahar de bere rece in mana si cu micii sfaraind alaturi pe gratar, in marile magazine se lucra la foc continuu. Doar intr-un singur lant comercial, in 4 zile, cumparatorii au dat gata 11 tone de pasta de mici, 91 de mii de litri de bere si 800 de kilograme de carnati. Cu alte cuvinte, romanii au baut 45 de mii de sticle de bere la 2 litri, au mancat 11 mii de caserole de mititei la 1 kilogram si aproape 800 de pachete de carnati.
Asa se face ca primele estimari ale comerciantului sunt imbucuratoare. Vanzarile au crescut in acesta perioada cu peste 20 de procente fata de 1 Mai muncitoresc de anul trecut.
Schimbam comerciantul, dar gasim acelasi optimism. Are si de ce. In acest caz, retailerul a reusit sa vanda 14 tone de carne de mici si 230 de mii de litri de bere. Incasari record sunt si la produsele de snaking: alune, chipsuri sau biscuiti sarati.
Un studiu recent arata ca 60% dintre romanii cu varsta de peste 18 ani opteaza pentru bere atunci cand se intalnesc cu prietenii sau merg la o petrecere. Toate adunate arata un consum mai ridicat anul acesta fata de 1 Mai 2011. Daca tendinta se va mentine putem asista anul acesta la o usoara crestere economica bazata mai ales pe consum.
Pe acelasi subiect: