In 2008, ultimul an de boom al economiei romanesti, Carrefour Romania inregistra o crestere cu 37% a vanzarilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro in 2007.

Ulterior, compania a avut doi de scaderi, cu un minim de 930 milioane euro in 2010, dupa care vanzarile au revenit pe crestere usoara, pana la 955 milioane euro in 2011 si 986 milioane euro in 2012, potrivit datelor prezentate anterior de retailer.

Vanzarile sunt raportate fara TVA.

In 2013, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de magazine de proximitate Express, deschizand 38 de unitati noi. Compania a mai deschis anul trecut un hipermarket, 13 supermarketuri Market si un magazin online.

In prezent, Carrefour opereaza in Romania patru formate de magazine, cu un total de 165 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 61 magazine de proximitate Express si un magazin online.

In decembrie anul trecut, Tribunalul Bucuresti a aprobat cererea de intrare in insolventa a Carrefour Romania din partea unui furnizor care avea de recuperat de la retailer o datorie de circa 800.000 de lei. Ulterior, in ianuarie, Carrefour a obtinut in instanta suspendarea temporara a procedurii de intrare in insolventa.

Grupul francez deruleaza activitatile din Romania prin intermediul a patru companii: Artima, Carrefour Property, Carrefour Merchandising si Carrefour Roumanie.

Prezent in peste 30 de tari cu aproape 10.000 de magazine, proprii si in franciza, Carrefour a raportat un profit operational de 2,24 miliarde euro pentru anul trecut, in urcare cu 9,8% la cursuri valutare constante, datorita revigorarii afacerilor din Franta. Vanzarile, fara TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro.

Carrefour raporteaza profit de 2,2 mld. euro pentru 2013, datorita revigorarii afacerilor din Franta 

Carrefour, cel mai mare retailer francez, a raportat un profit operational de 2,24 miliarde euro pentru anul trecut, in urcare cu 9,8% la cursuri valutare constante, datorita revigorarii afacerilor din Franta, transmite Bloomberg, citata de Mediafax.

Rezultatul grupului depaseste estimarile analistilor, care anticipau potrivit Bloomberg un profit operational de 2,2 miliarde euro. In 2012, Carrefour a inregistrat un profit operational de 2,12 miliarde euro. Luand in calcul si variatia ratelor de schimb valutar, cresterea profitului Carrefour a fost de 5,3% in 2013.

Carrefour se concentreaza pe operatiunile din Europa, America Latina si China, dupa ce si-a restrans operatiunile de pe pietele cu perspective slabe de crestere. 

Compania si-a revigorat afacerile din Franta prin mentinerea unor preturi scazute la alimente, ajustarea gamei de produse prezentate la raft si dezvoltarea unui sistem prin care clientii pot comanda pe internet produsele de care au nevoie, cu o retea de puncte de unde pot fi ridicate comenzile. 

Grupul francez a anuntat in februarie ca ar putea lista la bursa operatiunile din Brazilia, pentru a finanta extinderea de pe aceasta piata. 

In 2014, una dintre prioritatile companiei este un plan de investitii de pana la 2,5 miliarde euro destinat accelerarii campaniei de reamenajare a magazinelor si de extindere a formatelor alternative. 

Vanzarile Carrefour, fara TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro.  Pe piata franceza, vanzarile grupului au urcat cu 1% in baza organica, excluzand efectul variatiei preturilor la carburanti, in principal datorita magazinelor de proximitate. 

In decembrie, compania a preluat de la grupul Klepierre 127 de centre comerciale situate in Europa, asigurand astfel un control mai strict al spatiilor din jurul hipermarketurilor de pe piata franceza. 

Actiunile Carrefour au inchis marti la Paris in urcare cu 2,7%, la 26,66 euro, dar afiseaza un declin de 7,5% fata de inceputul acestui an.