Carrefour revine pe crestere in Franta
Carrefour
Retailerul francez Carrefour a inregistrat anul trecut vanzari de 84,3 miliarde euro, in scadere usoara, revenind insa pe crestere in Franta, cu performante bune si in America Latina si Asia, in timp ce afacerile din Europa au fost afectate de situatia economica dificila.
Veniturile grupului au scazut anul trecut cu 1,2%, la 84,3 miliarde euro. Excluzand insa impactul variatiei preturilor la carburanti, vanzarile Carrefour au urcat anul trecut cu 2,5%, noteaza compania franceza intr-un comunicat publicat joi si preluat de Mediafax.
Vanzarile din Franta au crescut cu 1,2% in baza organica, la 39,7 miliarde euro, toate formatele de magazine (hipermarket, supermarket, magazine de proximitate) inregistrand evolutii pozitive.
Pe pietele europene din afara Frantei, veniturile Carrefour au scazut anul trecut cu 2,6% in baza organica, ajustate pentru preturile la carburanti si efectele de calendar, la 21,8 miliarde euro, fata de cresteri de 12,6% in America Latina, respectiv 1,9% in Asia.
Revenirea s-a consolidat abia in trimestrul IV, cand vanzarile grupului au urcat cu 3,2% in baza organica, la 22,2 miliarde euro, cu evolutii pozitive in Franta si Spania, in timp ce afacerile din Italia au continuat sa fie marcate de conditiile economice dificile.
Actiunile Carrefour au deschis joi in scadere cu 1,2% pe bursa de la Paris.
Grupul este prezent si in Romania. Carrefour Romania opereaza patru formate de magazine, cu un total de 160 unitati, dintre care 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 56 magazine de proximitate Express si un magazin online.
Pe piata locala, compania a avut in 2012 vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011, si un profit de 23 milioane euro.
Mai multe despre:
#Carrefour#retail
Pe acelasi subiect: