Carrefour va prelua de la Klepierre 127 de mall-uri din Franta, Italia si Spania, pentru 2 mld. euro
Carrefour va prelua 127 de centre comerciale din Franta, Italia si Spania de la grupul Klepierre, pentru aproximativ 2 miliarde de euro, retailerul francez vizand astfel sa controleze zonele adiacente hipermarketurilor pe care le opereaza, transmite Bloomberg, potrivit Mediafax.
Carrefour va crea un vehicul prin care va controla centrele comerciale preluate de la Klepierre si cele 45 de mall-uri pe care le detine deja in Franta, potrivit unui comunicat al grupului.
Noua companie va fi finantata printr-o injectie de capital de 1,8 miliarde euro si angajamente de finantare de 900 milioane euro.
Carrefour va detine 42% din actiunile companiei, restul urmand sa revina unor investitori institutionali.
Compania va avea venituri anuale din chirii de aproximativ 180 milioane euro, a precizat Carrefour.
Carrefour vrea sa creasca atractivitatea hipermarketurilor pentru clienti, in contextul concurentei dure venita atat din partea altor retaileri si dezvoltatori centre comerciale, cat si din mediul online.
In trimestrul al treilea, Carrefour a raportat vanzari in crestere la hipermarketurile din Franta pentru prima data in ultimii doi ani, rezultat care sprijina noua strategie a grupului.
"Carrefour incearca sa recreeze un ecosistem care integreaza toate partile componente ale fiecarui centru comercial, in beneficiul clientilor. Succesul depinde de renovarea, modernizarea si extinderea centrelor", se spune in comuncatul companiei.
Klepierre este al doilea mare operator de mall-uri din Europa listat la bursa. Trustul francez de imobiliare a anuntat, in luna iulie a anului trecut, ca vrea sa atraga 1 miliard de euro pana la finele lui 2013 din vanzarea de spatii de birouri si focusarea afacerilor pe mall-uri.
Carrefour a inregistrat in trimestrul al treilea vanzari de 21,1 miliarde euro, in scadere usoara.
Grupul francez este prezent si in Romania, unde detine un total de 159 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 77 supermarketuri Market, 56 magazine de proximitate Express si un magazin online.
Carrefour a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011.
Pe acelasi subiect: