Firma prin care Carrefour gestioneaza supermarketurile a luat un credit de 60 mil. lei de la ING Bank
Artima, firma prin care Carrefour Romania gestioneaza supermarketurile Market si trei magazine de proximitate integrate Express din Bucuresti, a incheiat un contract de credit cu ING Bank pentru suma de 60 milioane lei (13,5 milioane euro), potrivit unui anunt al companiei.
"Noul contract de credit va inlocui dispozitiile contractului de credit incheiat in data de 30 octombrie 2006 intre societatea Carrefour Romania, in calitate de imprumutat, si ING Bank NV Amsterdam, in calitate de imprumutator, in cadrul careia societatea (Artima - n.r.) a detinut, de asemenea, calitatea de imprumutat pentru o linie de credit in valoare de 60 milioane lei, astfel cum a fost acesta aprobat prin Hotararea Adunarii Generale Ordinare si Extraordinare a societatii nr. 3 din data de 30.03.2009 si prin Hotararea Adunarii Generale Extraordinare a societatii nr. 17 din 16.12.2011, contractul de credit incheiat anterior incetand astfel", potrivit anuntului Artima.
Artima va garanta cu ipoteca mobiliara asupra tuturor conturilor bancare deschise la ING Bank NV Amsterdam.
"Si anul acesta vom investi in lansarea de noi magazine in cadrul strategiei de expansiune multiformat. Planul de expansiune este confidential, insa vom anunta de fiecare data cand vom deschide un nou magazin", a declarat, pentru Mediafax, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
De la inceputul anului, retailerul a deschis trei magazine Express, operate in regim de franciza.
In 2013, Carrefour a mizat pe extinderea retelei Express, cu 38 de unitati noi, si a celei Market, cu 13 supermarketuri noi. Compania a mai inaugurat in 2013 un hipermarket si magazinul online. Retailerul a intrat pe segmentul supermarketurilor in 2007, odata cu achizitia lantului Artima, de la fondul de investitii Enterprise Investors, pentru 55 milioane de euro.
Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, in 2012, Artima a raportat o cifra de afaceri de 700 milioane lei (157 milioane euro), in crestere cu 34% comparativ cu 2011, si un profit net de 355.900 lei (circa 80.000 euro), cu 51% mai mic.