Carrefour deschide magazine in Africa, pe fondul scaderilor din Europa. Ritmul de dezvoltare, de trei ori mai rapid ca in SUA
Carrefour
Carrefour s-a asociat cu grupul CFAO, distribuitor de marfuri, de la automobile, camioane si pana la farmaceutice, pentru deschiderea de magazine in opt tari din Africa pana in 2015, pentru a profita de un ritm de dezvoltare de trei ori mai rapid decat cel din SUA, relateaza Bloomberg, preluat de Mediafax.
Retailerul francez s-a retras in ultimii doi ani din regiuni unde nu a reusit sa domine, cum ar fi Columbia si Grecia, anul trecut suportand costuri de 220 de milioane de euro pentru iesirea de pe piata elena.
Pentru dezvoltarea operatiunilor din Africa si reducerea riscurilor, directorul general al Carrefour, Georges Plassat, a decis parteneriatul cu CFAO, companie detinuta de grupul Kering, proprietarul Gucci.
Prin acest parteneriat, Plassat spera sa evite principala problema cu care s-au confruntat concurenti ca grupul american Wal-Mart Stores, respectiv lipsa distribuitorilor si a spatiilor comerciale.
Primul proiect al CFAO cu Carrefour va incepe in acest an in Abidjan, Coasta de Fildes, care va deveni operational in 2015. Acordul mai include Nigeria, Ghana, Camerun, Congo, Republica Democrata Congo, Gabon si Senegal.
"Carrefour vrea sa profite din timp de interesul in crestere al africanilor pentru cumparaturile saptamanale. Stabilirea unor canale eficiente de distributie in Africa poate fi foarte dificila, iar legaturile locale ale CFAO cu companii si relatiile cu autoritatile guvernamentale reprezinta un avantaj", a declarat Michael Dennis, analist la Cantor Fitzgerald.
CFAO, care va detine 55% dintr-o companie mixta cu Carrefour, vrea sa obtina venituri anuale de circa 1 miliard de euro in 10 ani din aceasta asociere, precum si din mall-urile pe care intentioneaza sa le construiasca. Grupul CFAO este prezent in 32 de tari africane, sapte teritorii straine franceze, Vietnam, Danemarca si India.
Divizia sud-africana a Wal-Mart a anuntat la randul ei luni ca a avut intalniri cu mai multi reprezentanti importanti ai industriei de retail din Kenya, in vederea extinderii in alte tari.
Potentialul de dezvoltare al Carrefour in Africa este semnificativ. PIB-ul Ghanei, de exemplu, este cu circa 25% sub cel al Braziliei din 1976, an cand retailerul francez a intrat pe aceasta piata, potrivit datelor Bloomberg. Carrefour a generat anul trecut 11,3 miliarde de euro din vanzarile pe piata braziliana.
Potrivit estimarilor McKinsey & Co, principalele 18 orase din Africa vor avea o putere ce cumparare de 1.300 miliarde de dolari pana in 2030, fata de estimarile unui consum de 539 miliarde de dolari in cazul Frantei.
Carrefour are 4.635 de magazine doar in Franta, astfel ca exista conditii sa infiinteze sute de magazine in Africa, a declarat Wayne McCurrie, manager de portofolii la Momentum Asset Management in Johannesburg.
Pe acelasi subiect: