Vanzarile Carrefour au scazut, in primul trimestru, cu 1,3%, la 20,8 miliarde euro
Vanzarile grupului francez Carrefour, excluzand operatiunile inchise si vandute, au scazut cu 1,3% in primul trimestru, la 20,83 miliarde de euro, rezultatul fiind afectat de impactul negativ al cursului valutar, potrivit portalului MarketWatch, citat de Mediafax.
Rezultatele financiare anuntate joi de Carrefour au intrunit in linii mari asteptarile analistilor. In ultimul an, grupul a renuntat la active din cinci tari - Grecia, Singapore, Columbia, Malaezia si Indonezia.
Excluzand impactul cursului valutar, de 2,6 puncte procentuale, retailerul a inregistrat o crestere de 1,3% a vanzarilor fata de perioada similara a anului anterior, dupa ce avansul de pe pietele emergente a compensat declinul din Europa. Operatiunile din Europa ale Carrefour reprezinta circa trei sferturi din afacerile totale ale grupului.
In Europa, retailerii fac eforturi pentru a aduce in magazine clientii afectati de criza. Ca urmare a impactului austeritatii din Europa, consumatorii reduc cheltuielile si forteaza lanturile de magazine sa taie din preturi si sa-si regandeasca strategiile de afaceri.
Grupul britanic Tesco a raportat prima scadere anuala a vanzarilor din 19 ani, iar retailerul german Metro a avertizat ca se asteapta ca lunile urmatoare sa fie dificile.
In Europa, excluzand Franta, Carrefour a inregistrat o scadere de 3,5% a veniturilor, la 5,46 miliarde de euro, evolutia reflectand climatul nefavorabil de consum. Exceptie a facut Belgia, unde vanzarile au continuat sa creasca.
Pe piata de origine a Carrefour, Franta, vanzarile au coborat cu 0,7% in primul trimestru, la 9,29 miliarde de euro.
Pe pietele emergente, afacerile grupului au avut o evolutie robusta. Vanzarile din America Latina au urcat, la curs de schimb constant, cu 14%, in timp ce in Asia avansul a fost mai modest. Deprecierea monedelor Braziliei si Argentinei a condus la o scadere de 0,2% pentru divizia din America Latina, dupa includerea impactului cursului de schimb, la 3,97 miliarde de euro. Vanzariele din Asia au urcat cu 0,3%, la 2,12 miliarde de euro.
Carrefour opereaza in Romania 24 de hipermarketuri, precum si alte doua formate de magazine, supermarketuri Market si magazine de proximitate Express.
Pe acelasi subiect: