Amenintat de magazinele online, al doilea retailer al lumii, Carrefour, se zbate sa reziste pe piata
Cu 50 de ani in urma, doua familii de francezi deschideau intr-un oras de langa Paris, primul hipermarket din Europa. Avea o suprafata de 2.500 de metri patrati si numara in gestiune 5.000 de produse. Adica, de trei ori mai mult decat bacaniile de atunci, relateaza Reuters.
Astazi, hipermarketul a fost preluat de gigantul Carrefour, si-a triplat dimensiunile si vinde 19.000 de produse diferite. Retailerul francez s-a dezvoltat la nivel global, insa conceptul sau, acela de hipermarket localizat la marginea orasului, care comercializeaza de la branza, la masini de tuns iarba, incepe sa se prabuseasca odata cu aparitia magazinelor online, care ofera clientilor discount-uri generoase.
Nu demult, datoriile acumulate de Carrefour, profitul in scadere si schimbarile de strategie ii determinau pe ceilalti jucatori sa se intrebe daca retailerul se va prabusi. Mai mult, grupul francez a schimbat mai multi manageri, din dorinta de a revitaliza piata hipermarketurilor din Franta. “Am fost bucuros sa aflu ca Georges Plassat a preluat conducerea Carrefour, pentru ca el nu are nicio indoiala cu privire la viitorul hipermarketurilor”, a declarat pentru Reuters Vincent Mignot, directorul general al lantului francez Auchan, unul dintre principalii concurenti ai Carrefour.
Plassat, care a venit la carma companiei in mai 2012, incearca sa eficientizeze un imperiu care se intinde din China si pana in Brazilia. A vandut din active pe piata din Columbia, Malaezia si Indonezia, pentru a reduce din datoriile grupului.
Totodata, are de gand sa investeasca aproape 2,3 miliarde de euro in renovarea si extinderea magazinelor, in special cele din Franta, unde se gasesc aproape jumatate din numarul total, la nivel mondial.
Nu in ultimul rand, noul CEO are de gand sa reduca preturile si sa simplifice portofoliul de produse, dar si sa schimbe putin managementul companiei. Plassat vrea sa ofere managerilor de magazine mai multa autonomie, dupa decenii in care grupul a fost condus centralizat. De altfel, unul dintre actionarii grupului recunoaste ca transformarea lantului e un proces destul de dificil, ca si cum „ar trebui sa muti din loc un portavion”.
Anul acesta, Carrefour a pierdut, pentru prima oara, cota de piata franceza (19,6%). Rezultatele publicate la mijlocul lunii iulie au aratat ca afacerile retailerului si-au mai revenit, dar nu indeajuns, avand in vedere ca rata somajului din Franta a ajuns la 14%. In 2012, Carrefour a obtinut profit in scadere (2,6% din vanzari), in comparatie cu Casino si Tesco, concurentii sai mai mici, care au raportat profit de 3,7%, respectiv 4,7% din vanzari.
Managerul unui furnizor de alimente din vestul Frantei a declarat pentru Reuters ca ultimele negocieri pe care compania le-a avut cu cei de la Carrefour au fost „extrem de dure”. Retailerul a cerut reduceri de pret de 5%, in ciuda costurilor ridicate a materiilor prime.
In Romania, Carrefour s-a lansat online
Pe piata romaneasca, grupul francez a lansat la sfarsitul lunii iulie un magazin online, dupa trei luni de la debutul proiectului-pilot, intentionand ca pana la sfarsitul anului sa dezvolte o varianta de cumparare disponibila si pentru smartphone-uri.
Serviciul este disponibil pentru Bucuresti si localitatile limitrofe, cu livrarea la domiciliu, putand fi comandate peste 10.000 de produse, potrivit Mediafax. Comanda minima pentru livrarea la domiciliu este de 150 lei, iar taxa de transport este de 15 lei indiferent de adresa de livrare.
Mai multe despre:
#Carrefour#retailer
Pe acelasi subiect: