Carrefour a avut vanzari de 38,8 miliarde euro in semestrul I, in urcare usoara
Vanzarile Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, au crescut usor in primul semestru, la 38,8 miliarde euro, iar grupul a inregistrat o pierdere de 31 milioane euro, mai redusa fata de rezultatul negativ de 249 milioane euro din aceeasi perioada a anului trecut.
Cresterea de 0,9% a vanzarilor, de la 38,4 miliarde euro in prima jumatate a anului trecut, a fost determinata de operatiunile de pe pietele emergente din America Latina si Asia, reiese dintr-un comunicat publicat astazi de grupul francez, scrie Mediafax.
Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amotrizare) a coborat cu 4,6%, de la 1,66 miliarde euro la 1,59 miliarde euro, in timp ce profitul operational recurent s-a redus cu 8,2%, de la 838 milioane euro la 769 milioane euro.
Iesirea din Grecia si Singapore a influentat negativ rezultatul net al Carrefour, insa pierderea s-a diminuat semnificativ fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.
Vanzarile de pe piata franceza au coborat cu 0,5% in perioada analizata, la 16,99 miliarde euro, iar profitul operational obtinut pe plan local a scazut cu 6,7%, la 279 milioane euro.
In restul Europei, vanzarile companiei s-au redus cu 3%, la 10,11 miliarde euro, in timp ce profitul operational a scazut cu 32%, la 150 milioane euro, in principal din cauza conditiilor economice dificile, mai ales pe pietele din sudul zonei euro.
In America Latina, vanzarile Carrefour au crescut cu 5,3%, la 7,68 miliarde euro, iar in Asia a fost inregistrat un avans de 9,5%, la 4 miliarde euro.
Grupul francez, al doilea mare retailer la nivel mondial dupa Wal-Mart, a parasit piata elena in luna iunie si a vandut miercuri operatiunile din Singapore.
Carrefour are probleme in sudul zonei euro, unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de masurile de austeritate si de conditiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici in Europa de Vest, din cauza concurentei dure si schimbarii preferintelor clientilor in favoarea magazinelor mai mici, de proximitate.
Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat in iunie ca va avea nevoie de cel putin trei ani pentru a revigora compania si ca va parasi pietele unde concurenta este mai bine plasata. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour.
Plassat a indicat anterior, dupa iesirea Carrefour din Grecia, ca grupul ar putea parasi si alte piete neesentiale, fara a face alte precizari.
Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 1,184 miliarde euro in Romania, in crestere cu 4,8%, datorita extinderii retelei de magazine.
Prezent in 32 de tari din lume cu peste 15.500 de magazine, grupul Carrefour numara peste 475.000 de angajati. In Romania Carrefour are 59 de supermarketuri, 7 francize si 24 de hypermarketuri.
Pe acelasi subiect: