Grupul francez a fost primul retailer care a introdus in Singapore conceptul de hipermarket, primul magazin fiind deschis in 1997.

Carrefour nu a reusit insa sa penetreze piata, cu o populatie de 5,2 milioane de persoane, in principal deoarece rivalii sunt mai bine pozitionati si au o retea mai extinsa de distributie, in locatii strategice in apropierea zonelor rezidentiale de mare densitate.

Carrefour, al doilea mare retailer din lume dupa grupul ameircan Wal-Mart, a inregistrat anul trecut un profit net de 371 milioane euro, in scadere cu 14,3% din cauza deteriorarii conditiilor economice.

Vanzarile Carrefour in Europa au continuat sa scada in trimestrul al doilea, declinul fiind combatut partial de performantele operatiunilor din Asia si America Latina, in timp ce afacerile din Romania, Polonia si Turcia afiseaza o evolutie negativa de 1,6%, potrivit unui raport prezentat de grup in luna iulie. La nivel mondial, vanzarile retailerului francez au scazut cu 0,3% in perioada analizata, la 21,7 miliarde euro, cu cresteri de 2,7% in America Latina, respectiv 14% in Asia.

Carrefour a iesit din Grecia pe 15 iunie, participatia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluata de partenerii eleni.

Grupul francez are probleme in sudul zonei euro - Italia si Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de masurile de austeritate si de conditiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici in Europa de Vest, din cauza concurentei dure si schimbarii preferintelor clientilor in favoarea magazinelor mai mici, de proximitate.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat in iunie ca va avea nevoie de cel putin trei ani pentru a revigora compania si ca va parasi pietele unde concurenta este mai bine plasata. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour.

Plassat a indicat anterior, dupa iesirea Carrefour din Grecia, ca grupul ar putea parasi si alte piete, fara a face alte precizari. Directorul general va anunta, miercuri, o serie de masuri de reorganizare a companiei, cum ar fi concedieri si retragerea de pe anumite piete, printre care s-ar putea afla si Romania, potrivit Reuters.

Francezii au iesit deja de pe pietele din Japonia, Mexic , Rusia si Thailanda, iar anul trecut au vandut operatiunile din Grecia si Cipru. Analistii Reuters spun ca urmatoarele pe lista de vanzare ar putea fi magazinele din Turcia, Indonezia, Romania si Polonia.

Reprezentantii din Romania ai companiei nici nu confirma, nici nu infirma o eventuala plecare. Spun doar ca nu comenteaza asemenea zvonuri. Specialistii cred ca afacerile Carrefour ar putea fi preluate de Auchan, de englezii de la Tesco sau de americanii de la Wal Mart.

In Romania, Carrefour are 57 de supermarketuri, opt francize si 25 de hypermarketuri. Carrefour este cel mai mare retailer european si cel de-al doilea la nivel mondial, avand 9.500 de magazine in 32 de tari si peste 471.000 de angajati. Profitul Carrefour a scazut cu 14% anul trecut.