Campanie de publicitate, distrusa de anorexie. Masura zero, prea stramta pentru un renumit retailer britanic
Retailerul britanic Topshop a fost nevoit sa-si schimbe imaginea campaniei de publicitate, care avea in rolul principal o adolescenta extrem de slaba, in urma unor proteste legate de faptul ca firma promoveaza imaginea unor tinere anorexice, lucru care-i determina pe adolescenti sa aiba probleme cu greutatea corporala, scrie Daily Mail.
Magazinul de haine s-a aparat de acuzele venite la adresa companiei dupa ce modelul foarte slab folosit ca imagine a Topshop, Codie Young, a aparut pe site-ul companiei saptamana trecuta, prezentand noua colectie a retailerului de moda. Fata palida ii era ascunsa in spatele unei perechi de ochelari. Potrivit advertiserilor, acest lucru ar putea fi un simpton al ascunderii tulburarilor de alimentatie.
Mamele din Regatul Unit au protestat impotriva publicitatii Topshop la adresa masurilor zero, sustinand ca fiicele lor sunt deja afectate de tendintele extra-small (foarte subtiri) ale modei promovate tot mai intens de brandurile de imbracaminte din intreaga lume.
Oficialii Topshop au recunoscut ca sedinta foto initiala accentua proportiile mici ale lui Codie, lucru care ar fi putut sa reprezinte un pericol la adresa tinerelor atente la kilograme si dornice sa se afle in pas cu moda. Reprezentantii retailerului britanic au hotarat apoi sa schimbe imaginea companiei cu o alta adolescenta, putin mai “plinuta” decat modelul precedent.
Cea de-a doua fotografie reliefeaza o tanara mai zglobie, putin mai plinuta decat modelul anterior. Insa si pe aceasta din urma o dadeau de gol degetele extrem de subtiri, de osoase, asa cum le-au numit jurnalistii de la Daily Mail.
Expertul in anorexie, Helen Davies spune: “Pentru fetele care vad astfel de fotografii cu modele atat de slabe, inseamna ca un asemenea trend este perfect normal si ca ele sunt extrem de grase, ceea ce nu este deloc adevarat.”
“Este clar ca acestea nu sunt hainele pe care vrem sa le vedem in magazine si pe internet. Este o continua lupte pentru tulburarile de alimentatie, iar Topshop nu pare sa fie de mare folos. Adolescentele care vad asemenea imagini pot fi extrem de afectate. Si masura 4 este disponibila in magazinele Topshop, nu doar masura 2, ceea ce arata ca aceasta masura (4) este una absolut normala”, adauga expertul in nutritie.
“Topshop trebuie sa ia atitudine si sa foloseasca modele sanatoase”, subliniaza Davies.
“O fotografie deranjanta cu un model extrem de slab poate cauza probleme adolescentelor care ar putea avea tendinta sa copieze un astfel de look”, afirma si Karen Easthall, coordonatoarea unui grup de suport de anorexici din Norfolk, UK.
Ce spun directorii de publicitate de la Topshop vis-à-vis de conflict
“Modelul nostru, recomandat pentru campania de promovare in desfasurare a Topshop se numeste Codie Young, are 18 ani si poarta masura 8”, a declarat pentru tabloidul britanic directorul de publicitate, Andrew Leahy.
Mai mult, oficialii brandului de fashion sunt convinsi ca tanara Codie reprezinta modelul perfect pentru a evidentia adolescentele sanatoase. Acestia au motivat folosirea ochelarilor de soare prin faptul ca in colectia actuala doresc sa promoveze aceste produse. Acestea fiind spuse, ei nu puteau lipsi din tinuta lui Codie.
“Brandul nostru este mandru ca poate sa promoveze imaginea unor tinere deosebite, care aleg sa poarte tinute iesite din comun, feminine. Cu toate astea, am hotarat sa luam in serios comentariile primite. Dupa cum se poate observa, am schimbat deja imaginile cu pricina”, a adaugat apoi Leahy.
Imaginile aparute pe site-ul retailerului din Marea Britanie au nascut controverse in toate colturile lumii despre folosirea masurii zero in vestimentatie.
Topshop este o companie de haine din Regatul Unit, cu magazine si distributie online in peste 20 de tari, cele mai multe aflandu-se in Rusia (22), Irlanda (16) si Filipine (11). Brandul nu se gaseste in Romania. Principalele colectii ale rateilerului cuprind haine pentru femei si diverse accesorii adresate acestora din urma.
Topshop face parte din Arcadia Group, care detine un numar de retailer de tip outlet precum Burton, Dorothy Perkins si Miss Selfridge.
Lantul de moda Topshop a fost fondat in 1964, initial denumit Peter Robinson`s Top Shop. Primul stand de sine statator al brandului s-a deschis insa abia in 1974, iar patru ani mai tarziu a fost creat Topman, o colectie de haine destinate barbatilor, care a avut atata succes incat a devenit un brand de sine statator.