Cum se dezvolta brandurile pe Wall Street. Ce casa de moda ar putea incheia cea mai profitabila tranzactie a ultimilor ani. FOTO
Michael Kors a devenit un nume de referinta in fashion datorita rolului pe care l-a jucat in showul de televiziune „Project Runway”, difuzat de Lifetime Television (SUA), dar si creatiilor vestimentare adresate publicului feminin, cu care a inregistrat succes dupa succes. Acum, Kors spera sa obtina peste 500 de milioane de dolari prin vanzarea unei participatii din compania pe care o detine, in vederea extinderii la nivel global, scrie New York Post.
Casa de moda intentioneaza sa vanda o participatie de 25% din actiunile detinute, in urmatoarele luni, ceea ce ar putea reprezenta una dintre cele mai mari oferte din industria fashionului a ultimilor ani, relateaza ziarul american, citand surse apropiate situatiei. In cazul in care Kors ar vinde participatia de 25 de procente, dealul s-ar ridica la aproape 2 miliarde de dolari, cifra de doua ori mai mare fata de veniturile anuale ale brandului Kors.
Daca ne raportam la valoarea eventualei tranzactii facand comparatie cu veniturile anuale, recunoastem o metoda frecvent folosita pe Wall Street. Astfel, Kors ar fi cotat chiar mai bine decat gigantul italian de moda Prada, care si-a facut publice listarile la bursa din Hong Kong, in aceasta luna.
"Cred ca am putea spune pe buna dreptate ca Michael Kors merita o evaluare mai ridicata, deoarece piata sa de desfacere este mult mai profitabila, avand in vedere ca vorbim despre Europa si Asia", a spus Robert Burke, presedintele firmei de consultanta pentru industria de lux, Robert Burke Associates, pentru New York Post.
Michael Kors a reusit sa-si dubleze atat afacerile, cat profiturile, in ultimii patru ani. Dezvoltarea sa a avut loc dupa ce finantatorii de moda Silas Choue si Lawrence Stroll, care au cumparat brandul Tommy Hilfiger in 1990, au investit 100 de milioane de dolari in Kors, dupa achizitionarea unui pachet majoritar in 2003.
Cine este designerul american care a innebunit starurile internationale
Michael Kors (initial Karl Anderson) s-a nascut in Long Island, New York, ca fiu al lui Joan Hamburger si Karl Anderson. Kors si-a schimbat numele in Michael David Kors la varsta de cinci ani, atunci cand mama lui s-a recasatorit.
Kors a inceput sa creeze haine de la varsta de 19 ani. A studiat moda la Institutul Fashion Tehnologic din NY, iar in 1981 si-a lansat prima linie de haine pentru femei. Creatiile sale au avut foarte mult succes in randul publicului feminin, lucru care l-a ajutat sa devina cel mai iubit brand vestimentar pentru femei din Statele Unite.
Printre celebritatile care i-au purtat creatiile, de-a lungul timpului, s-au numarat Jennifer Lopez, Michelle Obama, Heidi Klum si Catherine Zeta-Jones.
In 1997 a ajuns director de creatie pentru casa franceza de moda, Celine. In timpul acestei functii, Kors si-a pus amprenta asupra stilului vestimentar Celine, inovand trendul accesoriilor, strangand deopotriva aclamatii si critici. In 2002, Kors a scos si o linie vestimentara adresata publicului masculin.
Designerul american a plecat in octombrie 2003 de la Celine, pentru a se concentra asupra propriei companii, pe care a lansat-o pe piata un an mai tarziu.
Anul trecut, Kors a primit premiul de onoare Oliver R. Grace, acordat de catre Institutul de Cercetare al Cancerului din Statele Unite, o organizatie non-profit care se ocupa de studierea sistemului imunitar, bazat pe diverse tratamente ce vizeaza cancerul.
Totodata, creatorul a fost declarat cel mai tanar detinator al premiului Geoffrey Beene Lifetime Achievement din partea CFDA .
Citeste si:
Cum salvezi o companie de la cadere. Ce miscari a facut CEO-ul Starbucks, Howard Schultz
Cand inspiratia devine arta. Cum arata casele marilor designeri. FOTO