Business-ul cu care H&M vrea să dea lovitura. Testează închirierea de haine pe bază de abonament
În ultimii ani, H&M a lansat mai multe mărci independente precum COS şi Arket, însă în continuare cea mai mare parte a veniturilor grupurilor este realizată de lanţul de magazine H&M.
Într-un comunicat de presă, grupul suedez a precizat că acest parteneriat de probă între marca high-end COS şi platforma chineză YCloset îi va permite să evalueze cererea consumatorilor, modelul de business, posibilitatea extinderii şi aspectele ce ţin de sustenabilitate.
"Închirierea pe bază de abonament a fost în atenţia noastră de ceva vreme şi credem că acesta este un model relevant pe care trebuie să îl explorăm. Este important pentru noi să încercăm noi abordări, să testăm şi să colaborăm, pentru a ajunge la cel mai bun rezultat pentru clienţii noştri precum şi pentru viitorul afacerilor noastre", a declarat directorul de operaţiuni de la COS, Marie Honda.
YCloset este cea mai mare platformă de închiere de haine din China cu 15 milioane utilizatori înregistraţi. Utilizatorii plătesc un abonament lunar în loc de o taxă pentru fiecare articol şi pot să cumpere hainele după ce le-au închiriat.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.