Burger King a deschis un restaurant în Piaţa Universităţii din Capitală în timpul pandemiei, operat de către AmRest, deși planul inițial era să deschidă şase noi restaurante.

”La începutul acestui an, înainte de pandemie, ne propusesem deschiderea a şase noi restaurante. Am luat în calcul la momentul respectiv şi expansiunea în alte oraşe mari din afara Bucureştiului. O parte dintre aceste proiecte sunt deja începute şi sperăm să le deschidem în această jumătate a anului. Nu avem o dată sigură, deoarece depindem şi de evoluţia lucrurilor la nivel naţional/internaţional, de factorii externi care nu ţin de noi. Însă, ne bucurăm pentru că am reuşit să deschidem un nou restaurnat chiar în plină pandemie, cel din Piaţa Universităţii. Ne ambiţionăm să facem posibilă deschiderea unui număr cât mai mare anul acesta. Ştim că nu va fi uşor, însă suntem de părere că este important să susţinem economia, iar odată cu deschiderea unor noi restaurante vom oferi şi posibilitatea unor noi locuri de muncă, atât de căutate în această perioadă”, a declarat  Alan Laughlin, preşedinte Burger King CE – AmRest, într-un interviu pentru News.ro.

Compania a deschis, în aprilie, al treilea restaurant din Ronia, în zona Piaţa Universităţii din Bucureşti. În total, în cele trei restaurante deschise, compania are 100 de angajaţi, iar Laughlin precizează că va continua să facă angajări.

”Cel mai probabil vom face noi angajări anul acesta, odată cu noile deschideri de restaurante. Vom continua procesul de recrutare în Bucureşti, ca urmare a procesului de expansiune pe care ni l-am propus pe piaţa din România. Reamintim că oferta noastră salarială porneşte de la 1.750 lei net (2.950 lei brut) pentru lucrătorii din restaurante (Crew Members) şi 2.500 – 3.800 lei net (4.250 – 6.500 lei brut) pentru manageri”, mai spune reprezentantul companiei.

El a explicat totodată și cum a fost lovită industria QSR/HoReCa, în urma deciziilor luate în aceste luni, pentru limitarea pandemiei, dar și cum și-a schimbat compania strategia pentru a afce față.

”La început, în starea de urgenţă, am fost nevoiţi să închidem toate restaurantele. Nu a fost un moment uşor, însă am ştiut că viteza timpului de reacţie este crucială. Ne-am reorganizat, am căutat soluţii iar apoi le-am şi implementat rapid. Astfel, am început să ne concentrăm pe zona de food delivery, take away şi, mai apoi, când lucrurile au devenit oarecum mai relaxate, am oferit şi serviciul de pick-up. În acest moment ne bucurăm de rezultate bune, ca urmare a mobilizării noastre rapide – în cele trei luni am reuşit să avem aproximativ 60.000 de comenzi înregistrate şi 15.000 de Whopper burgeri vânduţi. Sunt cifre care ne bucură şi vrem să ne menţinem pe un trend ascendent. Într-adevăr, nu ştim ce urmează şi nu putem prevedea, dar am învăţat în această perioadă cât de important este să nu îţi abandonezi niciodată clienţii. Oricâte obstacole ar fi de trecut, aceştia merită cele mai bune servicii şi totodată să se simtă în siguranţă”, spune Alan Laughlin.

AmRest Holdings, SE este cel mai mare operator de restaurante multi-brand tip franciză din Europa, cu un portofoliu ce cuprinde 10 branduri în 25 de țări. AmRest operează francize pentru branduri precum KFC, Pizza Hut, Starbucks și Burger King, pentru mărcile proprii Sushi Shop, Pokai, La Tagliatella, Bacoa, Blue Frog și KABB. În România, AmRest operează rețeaua de cafenele Starbucks și, începând de anul trecut, lanțul de restaurante Burger King.

Înființat în 1954, Burger King este al doilea cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din lume. În prezent, peste 11 milioane de clienți intră zilnic în restaurantele din toată lumea.

Lanțul de fast-food Burger King a intrat prima dată pe piața din România în 2008, în sistem de franciză. În 2012, operatorul francizei locale a intrat în insolvență și a închis toate restaurantele. Până în 2019, un singur restauranat sub brandul Burger King mai funcționa în România, respectiv cel din Aeroportul Otopeni.