Brandul care se autodistruge. Marks&Spencer pierde din cota de piata, pentru ca nu vrea sa scada preturile
Compania Marks&Spencer se confrunta cu o importanta pierdere a cotei de piata, dupa ce vanzarile diviziei de haine au scazut dramatic in luna decembrie, scrie Daily Mail.
Cota de piata a lantului de magazine a scazut cu 0,4% in ultimele sase luni, conform datelor oferite de sursele din industrie. In acelasi timp, Primark, un brand concurent pe piata din Marea Britanie, s-a bucurat de o crestere cu 0,4%.
Conform cifrelor de vanzari anuntate, clientii par sa prefere brandurile John Lewis, Next sau Debenhams, aceste companii inregistrand un trend pozitiv in perioada Craciunului.
Reprezentantii Marks&Spencer au refuzat sa comenteze cotele de piata pe termen scurt, dar schimbarea inregistrata a fost perceputa ca un semnal de alarma pentru echipa directorului executiv Marc Bolland.
“Se afla de aproape trei ani la conducere si partea din domeniul vestimentar a afacerii este in declin”, a declarat unul dintre rivalii companiei.
Bolland a pus scaderile importante pe seama faptului ca vanzarile din sectorul non-food au fost oricum mai mici in perioada sarbatorilor. Acesta nu a dorit o reducere a preturilor, in incercarea de a-si pastra rata profitului.
“Marks&Spencer devine tot mai putin profitabil, dar sunt inca destule solutii si schimbari care pot fi puse in practica pentru a impiedica scaderea profitului”, e de parere Bethany Hocking, analist de brokeraj la Investec. Aceasta se asteapta ca profitul pentru urmatoarele 12 luni sa inregistreze in continuare scaderi.
Pe acelasi subiect: