Secretele din spatele culorilor folosite de marile branduri. Cum ne manipuleaza companiile
Unele branduri sunt usor de recunoscut dupa culoarea pe care o afiseaza, cum ar fi cutia albastra de la Tiffany. Culoarea folosita de o companie poate spune multe despre aceasta, de la increderea de care se bucura in randul clientilor, pana la calitatea produselor pe care le ofera, scrie Business Insider.
Karen Haller, expert britanic in branding si folosirea culorilor in afaceri a facut o cercetare de piata, in urma careia a descoperit anumite conexiuni intre companii si nuantele pe care acestea le folosesc.
Rosu
Brandurile folosesc aceasta culoare cand vor sa fie percepute ca puternice si implicate. Rosul este culoarea puterii si a pasiunii, dar Haller spune ca poate fi de asemenea asociata cu entuziasmul, energia si curajul.
Grupul britanic Virgin, unul dintre cele mai puternice branduri din lume, a folosit aceasta culoare inca de la lansare. Tot la fel a facut si Coca-Cola, care s-a facut cunoscuta prin eticheta rosie, dar si designerul francez, Christian Louboutin, care a castigat procesul impotriva Yves Saint Laurent, in urma caruia i s-a permis sa foloseasca talpile rosii ale pantofilor drept semn distinctiv al companiei.
Verde
Verdele este culoarea banilor si a invidiei, dar poate fi asociata si cu tineretea sau dragostea pentru mediul inconjurator. Starbucks este una din companiile care a inteles acest lucru, logo-ul sau de forma unei sirene verzi simbolizand tineretea si dragostea pentru tot ceea ce este natural. Starbucks este cunoscuta pentru preocuparea pe care o arata fata de mediul inconjurator. Garnier Fructis este de asemenea fidel acestei culori, iar produsele sale sunt unele dintre cele mai cautate.
Albastru
Cunoscuta drept o culoare a calmului si a logicii, albastrul mai reprezinta incredere, integritate si comunicare. Haller atrage insa atentia ca o nuanta nepotrivita de albastru “poate face ca brandul sa pasa rece, distant si inaccesibil”.
Ce branduri o folosesc. Cele mai importante retele de socializare, Facebook, Twitter si LinkedIn, au albatru drept una dintre culorile principale. Pentru producatorul de bijuterii Tiffany, cutia de un albastru deschis si panglica alba reprezinta un trademark al companiei.
Violet
Violetul este preferat pentru a sugera luxul, roialitatea, decadenta si fantezia. Este insa o culoare care, asociata cu un brand mai putin pretentios, poate sa il faca pe acesta sa para prea ieftin sau kitch.
Producatorul de ciocolata Cadbury foloseste aceasta culoare pentru sortimentele de bomboane de top, iar cantaretul de pop Prince este si el cunoscut pentru preferintele sale in materie de vestimentatie violet.
Negru
Negrul semnifica exclusivitatea, luxul si farmecul. “Este o culoare sofisticata si serioasa”, spune Haller. Chanel si Yves Saint Laurent, unele dintre cele mai cunoscute companii din industria modei, se bazeaza pe negru pentru a transmite ideea de eleganta.
Galben
“Galbenul este cea mai vizibila culoare in lumina zilei, asa ca brandurile care o folosesc sunt greu de ignorat”, spune Karen Haller.
McDonald’s isi arboreaza logo-ul, litera “M” pictata in galbel, cat mai sus deasupra restaurantelor, facand un constrast care iese usor in evidenta pe cerul albastru. De altfel, se spune ca acest semn este cunoscut de mai multi oameni decat crucea. IKEA foloseste aceeasi culoare, pentru a transmite ca sa-ti faci cumparaturile acolo este o experienta placuta si amuzanta.
Portocaliu
Portocaliul transmite o stare jucausa, de caldura sau de confort fizic. “Este o culoare amuzanta, care incurajeaza interactiunea, dar poate fi nepotrivita pentru unele branduri, facandu-le sa para neserioase”, atrage atentia specialistul.
Este culoarea canalelor TV pentru copii, cum ar fi Nickelodeon, dar si a bancii ING, care insa o contrabalanseaza cu o nuanta de albastru.
Roz
Un brand care are roz in logo poate sugera, in functie de nuanta acestuia, ca este dulce sau sexy. Este o culoare a feminitatii si inocentei, dar si a dragostei si a grijei fata de cei din jur.
Rozul mai deschis este folosit de brandurile din industria pentru copii, in timp ce brandul de lenjerie intima Victoria’s Secret opteaza pentru o nuanta mai puternica de roz. Institutiile caritabile sau cele care lupta impotriva cancerului la san utilizeaza si ele aceasta culoare.
Maro
Simbolizeaza caldura, incredere si siguranta. De asemenea, este o culoare care duce cu gandul la ciocolata. Printre companiile care folosesc maro se numara serviciul de curierat UPS, dar si bomboanele de ciocolata M&M’s.
Pe acelasi subiect: