Danone, Coca-Cola, Volkswagen si Orange, marcile de care sunt atasati romanii. Topul celor mai iubite branduri in Romania
Danone, Milka, Jacobs, Coca-Cola, Timisoreana, Mc Donald’s, Carrefour, Nivea, Ariel, Orange, Nokia, Volkswagen, BCR si Google sunt marcile care s-au pozitionat pe primul loc in categoriile de produse pe care le reprezinta, potrivit unui studiu realizat de 360insights, citat de Mediafax.
Studiul a fost realizat pe mai multe categorii independente de produse sau servicii si fiecare marca isi reprezinta categoria din care face parte.
In realizarea topului Emotional Branding, notorietatea, cota de piata sau profitul sunt elemente lasate deoparte, iar accentul a fost pus pe legatura pe care o marca reuseste sa o creeze cu clientii. Totusi, analizand rezultatele clasamentelor pe categorii se observa ca romanii pun pe primele pozitii ale topurilor marcile populare, insa doar cele care au atasat notorietatii si emotionalitate.
Un prim clasament care demonstreaza acest fapt este cel al produselor alimentare. Astfel, Danone, Activia, Hochland si Milli reprezinta lactatele, Cris-Tim, Campofrio si Caroli sunt fruntasele mezelurilor, Knorr si Maggi reprezinta bazele pentru mancaruri, iar Dr. Oetker este liderul aditivilor de patiserie.
Lactatele ocupa primele trei pozitii ale topului produse alimentare, confirmand ca sunt o categorie de produse indragita de romani.
Dulciurile sunt o alta categorie in care lupta pentru primele pozitii este foarte stransa, atat intre marci cat si intre sub-categorii. Astfel, in top zece se gasesc marci de ciocolata, de napolitane, croissante, batoane si guma de mestecat. Primele trei locuri sunt ocupate de Milka, Orbit si Poiana.
Cu toate ca piata de cafea este mai putin aglomerata, cu un numar redus de jucatori, se duce o lupta stransa intre competitori, Jacobs ocupand prima pozitie, urmat de Nescafe si Doncafe.
In categoria bauturilor nonalcoolice, Coca-Cola si Pepsi isi rezerva primele locuri, urmate de Prigat, Nestea si Fanta, alaturi de marcile romanesti Borsec si Dorna.
O concurenta acerba intre marci gasim si in categoria berii, intrucat este o piata aglomerata, cu multi jucatori. Timisoreana se plaseaza pe primul loc in clasament, locul secund revine Heineken, iar urmatoarele trei pozitii au fost adjudecate de Tuborg, Bergenbier si Golden Brau.
In cazul industriei restaurantelor, McDonald’s, KFC si Pizza Hut ocupa primele trei pozitii, urmate de La Mama si Starbucks. McDonald’s este preferatul tinerilor pana in 24 de ani, iar KFC si Pizza Hut sunt sustinute de tineri dar si adulti, pana in 34 de ani.
Locurile de cumparare sunt un punct important din interactiunea marcilor cu consumatorii, rafturile magazinelor fiind locul in care are loc alegerea. Carrefour este liderul acestei categorii, secondat de Kaufland si Real, alaturi de Auchan si Lidl.
Nivea, Gilette si Dove sunt marcile de succes in cadrul categoriei produse de ingrijire personala. Un fenomen al pietei de produse de ingrijire este Avon, care ocupa locul sase in clasament. Confortul in achizitie, oferta variata si preturile accesibile fac produsele Avon un competitor puternic al marcilor ce se lupta in retail pentru spatiu in raft.
Orange si Vodafone ocupa primele doua pozitii in cadrul categoriei servicii telecom. Locul trei revine Cosmote Romania, pe patru s-a plasat RDS&RCS, iar Romtelecom si-a adjudecat locul cinci, fiind sustinut in principal de un public matur.
In cadrul electronicelor si electrocasnicelor, din nou telefonia ocupa locul intai al clasamentului prin producatorul de telefoane Nokia. Daca publicul matur este cel consecvent si ramane atasat acestei marci, tinerii si-au gasit un alt preferat, si anume Apple, clasat pe locul al treilea. Samsung ocupa locul doi, fiind un competitor care marseaza pe inovatie, o marca ce castiga din ce in ce mai mult teritoriu printre romani.
Locurile patru, cinci si sase din clasament sunt ocupate de marci de electrocasnice, Philips, Arctic si respectiv Whirlpool.
Si piata automobilelor este caracterizata de o oferta bogata, cu competitie stransa intre jucatori. Fiind vorba de bunuri de folosinta indelungata, consumatorii au experienta directa cu un set mai restrans de marci.
In acest context, construirea unei imagini solide este importanta, intrucat poate fi singura maniera de a crea o legatura intre brand si consumatori. Primul loc a revenit Volkswagen, producatorul german fiind urmat in clasament de conationalii de la BMW, Audi si Mercedes. Dacia ocupa locul cinci, fiind marca de automobile ce a reusit sa treaca granitele tarii, cu care romanii se identifica si pe care o considera apropiata sufletului lor.
In zona serviciilor bancare si financiare, BCR si BRD sunt bancile ce definesc categoria. ING si Raiffeisen ocupa urmatoarele doua locuri punctand pe teritoriul inovatiei, apreciate pentru noutatile pe care le aduc.
Pe online, Google si Yahoo! ocupa primele doua pozitii, fiind cei ce au oferit identitate internetului. Urmeaza in clasament simbolurile divertismentului si socializarii, Youtube si respectiv Facebook.
Studiul 360insights a investigat peste 440 de marci din 17 categorii generice de produse. Cercetarea este reprezentativa la nivel urban pentru orasele mai mari de 50.000 locuitori si a fost realizata prin interviuri fata in fata, iar datele au fost colectate prin metoda CAPI - interviuri personale asistate de calculator.
Esantionul a fost stabilit la 640 de respondenti, cuprinzand femei si barbati, cu varste cuprinse intre 16 si 54 de ani. Studiul a avut loc in noiembrie 2011, fiind o restrospectiva a performantei marcilor din anul 2011.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS