Vorbim despre Snow Beer, bautura pe care chinezii o prefera oricand inaintea oricarei alte firme de bere. De exemplu, in 2010, chinezii au savurat 16,5 miliarde de halbe de Snow Beer, lucru care i-a adus brandului asiatic extrem de multa popularitate in randul consumatorilor de bere, noteaza The Telegraph.

Din 2008, Snow Beer (marca ce s-a nascut printr-un joint venture intre SABMiller si China Resources Enterprises) este considerat cel mai vandut brand de bere din lume, inregistrand anual vanzari de peste 60 de milioane de hectolitri. Cu toate astea, Snow include si o gama larga de beri, printre care Budweiser sau Bud Light, iar deseori, atunci cand acestea din urma sunt vizate drept branduri de sine statatoare, vanzarile grupului ajung la 100 de hectolitri pe an.

Desi nu genereaza la fel de mult profit precum SABMiller, piata berii din China este in plina expansiune – isi creste cota de piata cu 10 procente in fiecare an.

La polul opus, americanii si europenii au inceput sa fie moderati in ceea ce priveste consumul de bere, din cauza dificultatilor economice cu care se confrunta atat statele din zona euro, cat si Statele Unite ale Americii.

„O multime de straini care au ajuns in Asia au ramas surprinsi atunci cand au ajuns in biroul meu”, le-a povestit Aris Mervis, presedintele SABMiller al sucursalei din Hong Kong. Acestia ma intreaba: "Ce este cu aceasta marca Snow Beer? Nu am mai vazut-o nicaieri!"

Seful producatorului asiatic le spune ca: „Este cel mai mare brand de bere din China, dupa 15 ani de activitate, in fruntea celorlalti concurenti care se afla pe piata bauturilor alcoolice de peste 110 ani”.

De fapt, Snow Beer este un produs chinezesc ce nu se gaseste in Hong Kong, ci dincolo de granitele acestei regiuni. Cel mai des intalnita bere printre turistii straini, atat in interiorul, cat si in exteriorul Chinei este Tsingtao, marca preparata pentru prima data de nemti in nord-estul Germaniei, astazi detinuta in mod divizat de conglomeratul japonez Asahi si guvernul de la Beijing.

Peste 11 miliarde de halbe de Tsingtao s-au vandut anul trecut. Desi Snow Beer nu este promovata la fel de agresiv precum concurentul sau Tsingtao, societatea mama, ce este detinuta in proportie de 49% de SABMiller si 51% de catre China Resources Enterprises, a decis sa cumpere cateva retele de fabrici locale de bere, predominant, principalii furnizori de bere din fiecare regiune, din nord-estul Chinei si pana in sud. Tocmai acest nou val de achizitii a dat un imbold al cotei de piata al Snow Beer.

„Cand am patruns pe piata, in 1993, am facut-o cu doar trei fabrici”, povesteste directorul Mervis. „Astazi, detinem 580 de fabrici pe intreaga suprafata a tarii”, adauga acesta.

Snow Beer are in vedere o cota de 50% din piata locala. De aceea, producatul asiatic se concentreaza mai mult pe logistica decat pe imagine, lucru care a reprezentat pana acum cheia succesului marcii.

Mai mult, productia Snow Beer este dificila intrucat sefii companiei vor sa creeze un gust diferit de restul marcilor de bere chineze – cele mai multe dintre acestea semanand la gust cu bauturile europene, noteaza jurnalistii britanici.

Potrivit oficialilor SABMiller, Snow Beer este „blonda, aproape transparenta, spumoasa”. Cat despre ceea ce spun consumatorii de bere despre acest brand, cititorii revistei BeerAdvocate au catalogat-o drept „racoroasa si buna”.

„Chinezii nu privesc berea in acelasi mod in care englezii o fac. In UK, oamenii se duc in pub-uri sa bea. Chinezii in schimb, vad berea mai mult ca garnitura pentru o masa. Jumatate din intreaga cantitate de bere este savurata in restaurante, alaturi de mancare picanta. Asiaticii prefera bauturile cu 3-4% alcool”, puncteaza Aris Mervis.

„Berea nu a fost vazuta drept un produs premium in China pana acum. Pe viitor insa, s-ar putea ca lucrurile sa se schimbe”, adauga presedintele SABMiller.

Despre SABMiller

SABMiller este o companie din industria berii, originara din Africa de Sud, fondata in anul 1895 sub numele de South African Breweries Ltd.

La ora actuala, SABMiller reprezinta al doilea mare producator de bere din lume. Compania detine brandurile Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Miller Genuine Draft, Pilsner Urquell, Castle Lager si Ursus si este prezenta in peste 60 de tari de pe sase continente.

In noiembrie 2007, SABMiller a cumparat producatorul olandez de bere Grolsch, pentru suma de 816 milioane de euro.
La sfarsitul lui `95, SABMiller si-a demarat investitiile si in Romania prin cumpararea fabricilor de bere locale Vulturul Buzau, Pitber Pitesti si Ursus Cluj, iar ulterior a preluat pachetul actionar majoritar de la Bere Timisoreana. Asa s-a nascut Compania de Bere Romania (CBR), cu peste 1.000 de angajati in fabricile de bere din Cluj-Napoca, Timisoara si Buzau.

In 2004, compania a preluat pachetul majoritar al producatorului de bere Aurora Brasov in urma unei tranzactii de 16 milioane de euro.

Citeste si:

Cea mai puternica femeie din Rusia dupa Ecaterina cea Mare. Cine este apropiata lui Putin

Cea mai scumpa masina de istorie: Ferrari Testa Rosa de 10 milioane de lire sterline