Americanii renunta la cele mai populare marci de bere. Afla motivul
Cateva dintre cele mai cunoscute marci de bere din SUA au inregistrat pierderi serioase in ultimii cinci ani. Cele mai multe dintre brandurile americane au pierdut teren in fata competitorilor cu mai putine calorii, dar si a firmelor importate. 8 dintre cele mai populare branduri de bere si-au redus vanzarile cu mai mult de 30 de procente din 2005 si pana astazi, noteaza 24/7 Wall St.
Cele mai multe dintre berile care au inregistrat pierderi, contin aproximativ 145 de calorii pe cutie. In ultimul timp, consumatorii americani au inceput sa se indrepte spre “berea light si ultra-light”, ce contine intre 90-100 de calorii pe cutie.
In mod suprinzator, Budweiser, considerata cea mai bine vanduta bere din America timp de multi ani, si-a redus vanzarile cu 30% in ultimii cinci ani. Budweiser a vandut 18 milioane de barili de bere in 2010, cu sapte milioane mai putin decat in 2005.
In ceea ce priveste vanzarile Bud Light, acestea s-au mentinut la aproximativ 39 de milioane de barili din 2006 si pana in 2010.
Consumatorii cumpara in prezent si marci de bere din import, precum Corona, preferate in regiunile mici din America, in detrimentul brandurilor americane, potrivit Eric Shepard, marketer la INSIGHTS.
Per total, vanzarile de bere au crescut in intervalul 2005 – 2009 cu 1,9 milioane de barili, ajungand la 208,4 milioane de barili. Insa, primele 20 de marci americane si-au scazut productia cu 10 milioane de barili, ajungand anul trecut sa vanda doar 149 de milioane de barili, semn ca americanii au preferat marcile mai light si cele din import.
24/7 Wall St. a realizat un studiu despre candva cele mai cunoscute si apreciate branduri de bere din Statele Unite care au inregistrat pierderi substantiale, pe baza datelor SymphonyIRI Group (una din cele mai mari companii de cercetare din SUA) si firmei de marketing INSIGHTS.
Asadar, iata la ce marci au renuntat americanii in ultimii cinci ani:
1. Michelob
Potrivit rezultatelor cercetarii, cele mai mari pierderi le-a inregistrat firma de bere Michelob, in perioada 2006-2010. Compania produsa de Anheuser-Busch InBev a inregistrat scaderi de 72%, reusind sa vanda in 2010 doar 175.000 de butoaie cu bere.
Produsa de Adolphus Busch, fondator al Anheuser Busch in 1896, a fost numita astfel dupa unul dintre micile orase din Germania, in speranta cresterii potentialului economic al regiunii.
Cand Anheuser Busch a avut nevoie de o bere super premium pentru a concura cu marcile importate, precum Heineken în anii 1970, a pozitionat Michelob pe acest segment, pentru a castiga cota de piata.
2. Michelob Light
Michelob Light a pierdut in perioada 2006-2010 64%, reusind sa vanda anul trecut 525.000 de butoaie cu bere.
Lansata in 1978 de catre Anheuser Busch, pentru a combate succesul marcii Miller Lite. Planul insa nu a functionat asa cum managerii sperau. Miller Lite era numarul doi in topul celor mai vandute branduri de bere la inceputul anilor `80, pozitie pe care si-a pastrat-o pana in 1994, vanzand in medie, anual, aproximativ 14,7 milioane de barili.
Michelob Light vanduse doar 2 milioane de barili in `94, de sapte ori mai putin decat competitorul sau. Mai mult, marca americana a continuat sa-si reduca afaceri, asttfel incat, in prezent, abia reuseste sa vanda jumatate de milion de baril in fiecare an.
3. Bud Select
Produsa de Anheuser-Busch InBev, Bud Select si-a redus afacerile cu 60% in ultimii cinci ani, in 2010 reusind sa vanda doar 925.000 de butoaie cu bere.
Bud Select reprezinta una dintre principalele beri ultra-light ale brandului Anheuser Busch. O cutie contine doar 99 de calorii. Mai mult, compania a investit foarte multi bani in promovarea produsului, iar cunoscutul hip-hopper Jay-Z a reprezentat imaginea acestuia. Produsul a fost introdus pe piata in 2005, dar a inregistrat pierderi constante incepand de atunci.
4. Milwaukee’s Best
Cu pierderi de 53% in ultimii cinci ani, Milwaukee’s Best a vandut 925.000 de butoaie cu bere in 2010. Una din marcile ieftine ale MillerCoors Brewing, vindea cantitati impresionante de alcool in anii `90 (in jur de 7 milioane de barili). Insa competitorii Pabst si Keystone au reusit sa o detroneze, castigand tot mai multa cota de piata.
5. Old Milwaukee
Pierderi ale vanzarilor in perioada 2006-2010: -52%
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 525,000
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 525,000
6. Miller Genuine Draft
Pierderi ale vanzarilor in perioada 2006-2010: -51%
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 1, 8 milioane
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 1, 8 milioane
7. Milwaukee’s Best Light
Pierderi ale vanzarilor in perioada 2006-2010: -34%
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 1, 3 milioane
Producator: MillerCoors Brewing
Barili vanduti in 2010: 1, 3 milioane
8. Budweiser
Pierderi ale vanzarilor in perioada 2006-2010: -30%
Producator: Anheuser-Busch InBev
Barili vanduti in 2010: 18 milioane
Producator: Anheuser-Busch InBev
Barili vanduti in 2010: 18 milioane
Citeste si:
Pe acelasi subiect: