Cele doua companii au anunta ca actionarii Delhaize vor primi cate 4,75 actiuni Ahold pentru fiecare actiune Delhaize, ceea ce evalueaza titlurile Delhaize la aproximativ 90 de euro pe actiune.

Tranzactia ar urma sa se incheie la mijlocul lui 2016. Presedintele Delhaize, Mats Jansson, va deveni noul presedinte al Ahold Delhaize, iar actualul director de la Ahold, Dick Boer, va deveni directorul general al noului grup. 

"Aceasta este o adevarata fuziune intre egali, combinand doua afaceri complementare pentru a crea un lider mondial in domeniul distributiei de produse alimentare. Tranzactia ofera valoare actionarilor nostri, o oferta superioara clientilor nostri si oportunitati atractive pentru asociatii nostri", au declarat psedintii celor doua companii Jan Hommen si Mats Jansson.

Noul grup va avea o cifra de afaceri de 54,1 miliarde de euro, activitati complementare in SUA si statele Benelux, va deservi peste 50 de milioane de clienti intr-o saptamana, in peste 6.500 de magazine.

Ahold si Delhaize se asteapta sa realizeze economii anuale de 500 milioane de euro la trei ani dupa fuziunea operatiunilor lor. 

Delhaize opereaza in principal in SUA, Europa de Est (inclusiv Romania) si Belgia, in timp ce Ahold detine lantul olandez de supermarketuri Albert Heijn si lantul de magazine Stop & Shop in SUA. 

Ambele companii obtin aproximativ 60% din vanzari in SUA, unde concurenta in randul retailerilor s-a intensificat, iar noul grup Ahold Delhaize va fi al cincilea retailer de produse alimentare de aici. Impreuna, ele ar controla aproximativ 4% din piata din SUA. In Europa, entitatea combinata ar fi al patrulea mare retailer alimentar, conform analistilor de la Natixis.

Speculatiile privind posibila fuziune dintre Ahold si Delhaize au aparut in 2007. De atunci, ambele companii au vandut active si au schimbat structura actionariatului. In SUA, Delhaize opereaza retelele de supermarketuri Food Lion si Hannaford.

Romania, o piata valoroasa pentru Delhaize

In Romania, Delhaize Group este prezent printr-o retea de 423 de magazine Mega Image.

Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din tara, cu o retea de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase din tara, sub marcile Mega Image (203), Shop&Go (217), AB Cool Food (1), Gusturi Romanesti (1), Mega Drive (1).

Vanzarile Mega Image au crescut anul trecut, comparativ cu 2013, si au sustinut rezultatul Delhaize, in Europa de Sud-Est, de 3,1 miliarde euro, reprezentand un avans de 3,2%.

"Pentru intreg anul 2014, veniturile in sud-estul Europei au crescut cu 3,2% (+4,3% la aceleasi rate de schimb), in principal ca urmare a expansiunii in Grecia si Romania", a anuntat  Delhaize, care a notat ca impactul pozitiv al majorarii veniturilor din Romania si Grecia a fost limitat partial de scaderea inregistrata in Serbia.  

La acelasi numar de magazine ca in 2013, vanzarile in Europa de Sud-Est au scazut anul trecut cu 1%.   Romania face parte la nivelul grupului din regiunea Europa de Sud-Est, alaturi de Grecia si Serbia. 

Mega Image a fost si in 2014 cea mai dinamica retea din Romania, dar si la nivelul din grupului Delhaize, in ceea ce priveste deschiderile de magazine. Astfel, peste 60% dintre cele 180 de magazine noi anuntate de grupul belgian Delhaize pentru tarile in care activeaza au fost deschise in Romania.   Extinderea a fost preponderent in Bucuresti, unde de altfel sunt situate peste 80% din magazinele retelei, oras in care retailerul sustine ca are o cota de piata de peste 21%.

2014 a fost si anul in care numarul magazinelor de proximitate Shop&Go (205) l-a depasit pe cel al supermarketurilor standard Mega Image (194), in care Mega Image s-a lansat pe online in parteneriat cu eMag, operatiuni pentru care a construit si un depozit nou (Mega Drive) si a lansat un magazin specializat in vinuri (Wine Gallery) in mall Vitan. Retailerul mai detine si un magaxin de produse congelate - AB COOL FOOD.  

La sfarsitul anului trecut, directorul general Mega Image, Xavier Piesvaux, declara ca retailerul va continua extinderea retelei.  

Delhaize este prezent in 7 state cu aproximativ 3.500 de magazine si a avut anul trecut venituri de 21,4 miliarde euro.