Steve Jobs a avertizat conducerea Apple de pericolul reprezentat de Google si dorea un "razboi sfant" impotriva Android
Steve Jobs a avertizat conducerea Apple, cu un an inainte de moartea sa, in privinta pericolului tot mai mare reprezentat de Google si a promis declansarea "unui razboi sfant" impotriva smartphone-urilor dotate cu sistemul de operare Android, potrivit dovezilor prezentate de Samsung in justitie.
Samsung contesta cererea Apple a unor despagubiri de 2 miliarde de dolari pentru incalcarea de patente si a prezentat emailuri scrise de Jobs in octombrie 2010, intr-un nou proces care a inceput in aceasta saptamana la un tribunal din California, relateaza Financial Times, preluat de Mediafax.
In cadrul pledoariei de deschidere, Samsung a acuzat Apple ca lanseaza un atac impotriva Android, sistemul de operare produs de Google, care este instalat pe smartphone-urile fabricate de compania sud-coreeana.
In pregatirea unei reuniuni anuale a celor mai importanti 100 de directori din companie, Jobs a afirmat ca principalul motiv al intalnirii este declansarea unui "razboi sfant" cu Google in 2011, potrivit emailurilor prezentate de Samsung.
Jobs a trimis emailurile la mai putin de un an inainte de a demisiona din functia de director general al Apple, in august 2011, cand a fost inlocuit de Tim Cook. Jobs a incetat din viata doua luni mai tarziu.
El a spus ca Apple trebuie sa ajunga din urma Android, in domenii unde iPhone a ramas in urma, cum ar fi notificarile si recunoasterea vocala, inainte de lansarea propriului sistem de activare vocala, Siri, in 2011.
Jobs a mai spus ca Google este "mult inaintea Apple" in integrarea serviciilor cloud, cum ar fi contactele, calendarele si emailurile.
"Acest fapt a creat o dilema a inovatiei pentru Apple", a aratat Jobs, referindu-se la o carte scrisa in 1997 de Clayton Christensen, care descrie cum un lider de piata poate deveni vulnerabil la noi provocari pentru ca se agata prea mult de produse si strategii de succes.
Un avocat al Samsung a prezentat si un email scris de Phil Schiller, directorul de marketing al Apple, in care acesta si-a exprimat anul trecut ingrijorarea legata de succesul unei campanii de branding a Samsung. Schiller i-a sugerat directorului general al Apple Tim Cook sa schimbe agentia de publicitate cu care colaboreaza.
Potrivit avocatului, emailurile arata ca brandul si functiile aparatelor Samsung contribuie la concurarea iPhone in Statele Unite si nu se bazeaza pe tehnologie furata, asa cum acuza Apple.
Apple, in propria pledoarie de deschidere a procesului, a reluat tacticile utilizate in procesul in care in 2012 a obtinut desagubiri de aproape 1 miliard de dolari de la Samsung.
Compania americana sustine ca Samsung a vandut 37 de milioane de smartphone-uri si tablete care copiaza designul Apple si ca i se datoreaza despaguburi de peste 2 miliarde de dolari. Apple a prezentat la randul ei emailuri care arata o criza de design la Samsung, in concurenta cu iPhone.
In schimb, Samsung acuza ca mai multe modele iPhone si iPad incalca doua patente sale companiei sud-coreene.
Pe acelasi subiect: