Samsung se reprofileaza. Gigantul IT are 39 mld. dolari in numerar pe care vrea sa ii investeasca in alte domenii decat cel al electronicelor
Samsung Electronics are la dispozitie 39 de miliarde de dolari in numerar si intentioneaza sa aplice o politica de achizitii mai agresiva decat pana acum, pentru a se dezvolta dincolo de domeniul principal de activitate, cel al electronicelor de consum, de teama ca piata sa se apropie de saturatie.
Producatorul smartphone-urilor Galaxy va fi mai agresiv in tranzactii, dupa ce din 2010 a cheltuit 1 miliard de dolari investind in 14 companii, a declarat miercuri directorul financiar, Lee Sang Hoon, la o intalnire a conducerii grupului cu analistii organizata la Seul, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.
Samsung analizeaza totodata stabilirea dividendelor la 1% din pretul mediu al actiunilor, ceea ce ar putea dubla incasarile investitorilor.
Cel mai mare producator de smartphone-uri, televizioare si cip-uri de memorie la nivel mondial a organizat prima intalnire a conducerii cu analistii dupa 2005, pe fondul temerilor ca segmentele pe care opereaza se apropie de nivelul maxim, in conditiile in care producatorii low-cost din China exercita presiuni asupra preturilor.
Actiunile Samsung se indreapta spre primul declin anual din ultimii cinci ani, din cauza cresterii dependentei companiei de smartphone-uri. Analistii anticipeaza incetinirea cresterii pe piata smartphone-urilor, chiar daca unul din patru astfel de aparate comercializate la nivel mondial apartin Samsung.
"Vom extinde strategia de fuziuni si achizitii, pentru a urmari oportunitati intr-o gama variata de domenii. Compania vrea ca operatiunile actuale sa devina mai competitive, dar si sa profite de noi oportunitati de dezvoltare viitoare", a spus Lee Sang Hoon.
Samsung a investit deja in companiile Sharp, Novaled si Medison, in incercarea de a integra mai bine oferta in domeniile hardware si software.
Lee a mai aratat ca Samsung va cheltui in acest an 14 miliarde de dolari pentru cercetare si dezvoltare, comparativ cu 8 miliarde de dolari in 2010.
Samsung a raportat un profit record pentru trimestrul al treilea, in urcare cu 25%, la 7,6 miliarde de dolari, datorita cresterii vanzarilor de smartphone-uri Galaxy si cipuri de memorie. Veniturile au crescut cu 13% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 55,6 miliarde de dolari.
In acest an, Samsung a lansat smartphone-ul Galaxy S4, smartwatch-ul Galaxy Gear, precum si primul telefon cu ecran curbat. Totodata, a inregistrat design-ul unor ochelari inteligenti, pentru a concura Google Glass.
Grupul a vandut in trimestrul al treilea 120 de milioane de telefoane, corespunzatoare unei cote de piata de 28,7%, potrivit companiei de analiza a pietei Strategy Analytics. Actiunile Samsung au scazut miercuri cu 2,3% la bursa din Seul, iar de la inceputul acestui an au coborat cu 4,7%.
Pe acelasi subiect: