Pentru prima oara in ultima jumatate de deceniu, Apple prognozeaza vanzari mai scazute de sarbatori, pe fondul cresterii Samsung
Americanii de la Apple prevad vanzari mai scazute in sezonul sarbatorilor de iarna, pentru prima oara in ultima jumatate de deceniu, ceea ce inseamna ca iPhone-urile si iPad-urile incep sa isi piarda din popularitatea de odinioara si nu mai reusesc sa convinga consumatorii. Piata devine suprasaturata de gadgeturi mobile.
Compania din Cupertino, California, a anuntat ca veniturile pentru trimestrul IV se vor situa intre 55 si 58 de miliarde de dolari, de la 54,5 miliarde anul trecut, informeaza Bloomberg. Asta inseamna cele mai slabe cresteri incepand din 2008, cand castigurile au urcat cu 6% (anul acesta sunt asteptate sa urce cu 6,4%).
In 2011 si 2012, vanzarile Apple din aceasta perioada cresteau cu peste 70%, dar in 2013 competitia este tot mai mare din partea Samsung. Sud-coreeni au pus presiune asupra preturilor practicate la nivel global, din cauza ca ei insisi au scazut pretentiile financiare pentru smartphone-uri si tablete.
Vazand fluctuatiile Apple, analistii se intreaba acum daca brandul va reveni pe crestere si, daca da, in ce masura se va apropia de succesul inregistrat in perioada de glorie.
Exista totusi semne ca Apple isi va recastiga echilibrul in 2014, odata cu stabilizarea marginilor de profit si cresterea vanzarilor in tari precum China, este de parere Walter Piecyk, analist la BTIG, in New York, citat de Bloomberg.
Compania a generat venituri de 5,73 miliarde de dolari trimestrul trecut, in China, in urcare cu 5,6% fata de anul precedent.
Si mai semnificativa este cresterea de 41 de procente de care Apple se bucura in Japonia, unde a incheiat un contract cu cel mai mare operator national de telecomunicatii, NTT Docomo Inc., pentru a facilita vanzarile de iPhone.
Tim Cook a anuntat de altfel ca cererea pentru iPhone 5S este buna si ca se asteapta ca si noul model de ipad sa fie la fel de bine primit. Acesta a mai dat de inteles ca noi produse se dezvolta deja pentru a fi lansate pe piata anul viitor, inclusiv in anumite categorii in care compania nu se implicase pana acum.
Apple va incepe sa comercializeze noul iPad Air de la 1 noiembrie, urmat in aceeasi luna de o versiune updatata a tabletei Ipad Mini, ce va dispune de un ecran HD.