“Trebuie sa profitam de acest avantaj”. Cum a folosit Samsung moartea lui Steve Jobs in favoarea sa, in batalia cu Apple. Documente interne din 2011, prezentate in premiera
In batalia pentru suprematie dintre titanii tehnologiei Apple si Samsung, sud-coreenii au vazut inclusiv in moartea lui Steve Jobs o oportunitate pentru a-si depasi rivalii.
Un document dat publicitatii in aceasta saptamana in procesul in care cele doua companii isi disputa o serie de patente arata reactia lui Michael Pennington, seful departamentului de vanzari de al Samsung, in legatura cu acest subiect, scrie Daily Mail.
Directorii de la Samsung se temeau ca moartea lui Steve Jobs, in 2011, ar putea distrage atentia publicului de la apropiata lansare a modelului Galaxy S II.
“Trebuie sa profitam de acest avantaj”, a scris Dale Sohn, care era atunci seful operatiunilor Samsung in America.
Pennington, care era iritat de atentia de care se bucura Apple in acea perioada, iPhone 4S beneficiind de o publicitate fara precedent, ca urmare a problemelor de sanatate ale lui Jobs, a trimis subordonatilor un mail in care a explicat ca Samsung trebuie sa aiba o reactie legata de acest subiect.
Iata ce scria acesta pe 7 octombrie, la doua zile dupa ce Jobs incetase din viata: “Din pacate, moartea lui Steve Jobs a dus la o acoperire imensa in mass media a subiectului, ceea ce a generat o sansa extraordinara pentru Apple si pentru iPhone. Ideea este ca Apple se bucura de beneficii la care nici nu se gandea, de vreme ce, in lumina celor prezentate de presa, toata lumea se gandeste ca produsele lor sunt cele mai bune, daca Jobs este evocat ca fiind un vizionar si un perfectionist. Cine n-ar vrea sa cumpere un produs gandit de o asemenea persoana. Imi pare rau sa va presez cu acest subiect, dar acesta este cea mai buna oportunitate pe care o avem sa atacam iPhone”, a scris reprezentantul Samsung in mailul citat.
Pennington s-a gandit chiar si sa propuna Google sa lanseze o campanie impotriva Apple: “Daca Samsung trebuie sa evite sa atace Apple, datorita faptului ca este in concurenta directa cu ei, putem sa rugam Google sa lanseze o campanie impotriva lor, mergand pe mai multe aspecte care fac Android este mai bun decat iOS.”
Todd Pendleton, seful departamentului de marketing al Samsung pe America, a raspuns mailului primit sustinand ca va pune in aplicare tot ce s-a cerut.
“Lucram la o campanie extrem de agresiva in care evidentiem avantajele de hardware si de software pe care le avem, in care vom demistifica avantajele de perceptie pe care le are Apple, aratand clientilor ca pot trece pe Android si ca, astfel, pot avea mai multe alegeri personalizate”, a replicat Pendleton
In acea iarna, Samsung a inceput sa atace iPhone, prin campania publicitara “Next Big Thing”, in care ii ironiza pe cei care stateau la cozi pentru produsele de la Apple. Si campania a dat roade. Astfel, recenziile laudative pentru Galaxy S II au crescut, iar campania anti-Apple a devenit viral pe internet.
Un schimb intern de mailuri intre executivii Apple demonstreaza ca aceasta campanie a celor de la Samsung chiar a daunat americanilor, care au fost nevoiti sa vina la randul lor cu o reclama proaspata pentru iPhone.
Apple si Samsung se lupta in instanta pentru patente de ani de zile, cele doua companii acuzandu-se reciproc de faptul ca au copiat una de la alta diferite comenzi de pe telefoanele si tabletele lor. Pennington este unul dintre cei peste cinci executivi de rand inalt din cadrul Samsung USA care au parasit compania in ultimele luni.
Nici Apple, nici Samsung nu au comentat documentele citate de Daily Mail.
Pe acelasi subiect: