Cel mai popular smartphone din lume a implinit 7 ani. Ce produse a „omorat” Steve Jobs prin lansarea iPhone
In urma cu sapte ani, CEO-ul si co-fondatorul Apple, Steve Jobs, dezvaluia lumii telefonul mobil care avea sa devina un fenomen si sa schimbe industria telecom din temelii. Planul parintelui Apple era sa reuseasca, pana la sfarsitul lui 2008, sa detina 1% din piata globala a telefoanelor mobile.
Astazi, compania americana Apple controleaza 12,9% din industria smartphone-urilor, la nivel global, revolutionand piata si influentand in mare masura evolutia unor giganti precum Blackberry sau Nokia, noteaza Huffington Post.
Pe 9 ianuarie, iPhone, primul telefon inteligent fara butoane si cu design minimalist, a implinit sapte ani de existenta. Din 2007, Apple a generat isterie prin lansarea mai multor modele de iPhone, de fiecare data mai subtiri, mai performante si mai inteligente.
De fapt, industria celularelor avea sa se schimbe odata cu aparitia iPhone. Cei mai mari producatori de telefoane din lume (Nokia, BlackBerry, Samsung, Sony-Ericsson) au fost nevoiti sa-si revizuiasca strategiile de business si sa dezvolte modele care sa incante consumatorii vrajiti de capacitatile si designul iPhone-ului. Producatorul finlandez Nokia a fost zdruncinat, dupa 10 ani de dominatie globala pe piata telefoanelor mobile. La fel de afectat a fost si producatorul canadian BlackBerry.
Iata o lista a produselor pe care iPhone aproape ca le-a „omorat” in ultimii sapte ani:
1. Hartile rutiere. Odata cu dezvoltarea modelelor de iPhone, Apple a creat fenomenul hartilor virtuale, utilizate astazi de sute de milioane de oameni.
2. Obiceiuri de consum. Lansarea telefonului inteligent a determinat utilizatorii sa nu se mai desparta de „micul lor prieten”. Tot mai multi detinatori de smartphone-uri nu lasa telefonul din mana nici atunci cand servesc masa. Mai mult, prefera sa-si fotografieze bucatele si sa se laude cu ele pe retelele de socializare.
3. Compania canadiana Blackberry, care se bucura de o imensa popularitate pana la lansarea iPhone-ului. Mobilul cu tastatura sub forma de butoane a trebuit sa-si regandeasca strategiile de marketing si de productie dupa ce telefonul inteligent cu touch screen a inceput sa fascineze tot mai multi clienti.
4. Ceasurile cu alarma. Traditionalele ceasuri care ne trezeau dimineata au fost inlocuite cu melodiile preferate, implementate de Apple.
5. Camerele foto compacte. Fie din motive de incovenienta, dimensiune, viteza sau pret, tot mai multi utilizatori de gadgeturi au inceput sa fotografieze folosindu-si propriile iPhone-uri, renuntand astfel la a-si mai cumpara un aparat foto.
6. iPod. Ironia sortii, dar Apple a diminuat din succesul propriului produs prin dezvoltarea specificatiilor tehnice ale smartphone-ului. In ultimii trei ani, vanzarile de iPod au scazut, de vreme ce consumatorii prefera sa asculte muzica la iPhone sau chiar ipad.
7. Atentia celorlalti. IPhone a fost declarat un produs de statut, fiind preferat atat de cei pasionati de tehnologie, cat si de celebritatile din diverse domenii.