Apple a dat peste 200 de milioane de dolari pentru un startup care analizeaza datele asociate retelelor de socializare
Apple a cumparat un startup care analizeaza datele asociate retelelor de socializare, Topsy, cu peste 200 milioane de dolari, a anuntat, luni, cotidianul Wall Street Journal (WSJ), citat de AFP.
Nu se stie deocamdata in ce fel Apple va folosi noua companie, insa achizitia ar putea fi asociata cu noul serviciu de ascultare de muzica online al grupului american, precizeaza Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Topsy, cu sediul in San Francisco, face parte dintr-un grup de companii partenere ale Twitter, care au acces la un numar mare de date asociate retelelor de socializare. Topsy a anuntat la inceputul lunii septembrie ca va indexa toate tweet-urile publicate de la lansarea platformei de microblogging in 2006, creand astfel un motor de cautare cu plata, dedicat acestei retele de socializare.
Reprezentantii companiei Topsy spun ca doresc sa isi ajute clientii "sa analizeze instantaneu orice subiect, expresie sau hashtag, din toti acesti ani de mesaje, pe milioane de site-uri pe internet".
Analiza acestor date poate servi, de exemplu, pentru a evalua eficacitatea unei campanii publicitare pe retelele de socializare.
Apple detinea o retea de socializare dedicata muzicii, Ping, pe care a inchis-o insa anul trecut. Grupul american prevedea lansarea, in toamna 2013, a unui serviciu de ascultare de muzica online, denumit iTunes radio.