The Washington Post introduce plata pentru continutul online
Publicatia americana The Washington Post, care se confrunta cu o scadere a veniturilor, a anuntat luni ca va introduce plata pentru o parte a continuturilor sale online, la mijlocul acestui an.
Cotidianul american doreste sa introduca plata in cazul in care se doreste accesarea a peste 20 de articole sau continuturi multimedia online intr-o luna, potrivit unui comunicat. Nu au fost oferite detalii nici despre data exacta a introducerii acestei taxe, nici despre pret.
Taxa nu va fi aplicata celor care sunt abonati la editia tiparita, se mai arata in comunicat. De altfel, studentii, profesorii, personalul administrativ al scolilor si alti angajati ai guvernului vor beneficia de acces liber la versiunea online a cotidianului american in spatiul de desfasurare a activitatii.
"Consumatorii de stiri sunt rautaciosi, ei stiu ca o colectie de informatii de inalta calitate costa mult si mai stiu ca este important sa se mentina genul de reportaj profund pentru care (Washington) Post este cunoscut", a scris seful cotidianului, Katharine Weymouth.
Luna trecuta, cotidianul a anuntat ca tirajul zilnic a scazut cu 8,6% in 2012, atingand o medie de 471.800 de exemplare, in timp ce tirajul duminical s-a diminuat cu 6,2%, la 687.200 de exemplare.
Veniturile publicatiei au scazut cu 7% anul trecut, la 581,7 milioane de dolari, fata de 622,5 milioane de dolari in 2011. Incasarile din publicitate au scazut cu 14%, la 228,2 milioane de dolari, fata de 264,5 milioane in 2011.
Un studiu al centrului de cercetare Pew lasa insa sa se intrevada cateva raze de speranta pentru presa. Desi aceasta industrie a cunoscut o scadere semnificativa a incasarilor, da semne de stabilizare, mai ales datorita noilor surse de venituri reprezentate de domeniul online.
Alte mari titluri americane au inceput deja sa taxeze continuturile lor online, printre acestea numarandu-se New York Times si Wall Street Journal.
The Washington Post Company detine, printre altele, publicatiile The Washington Post, The Herald - Everett, Express, El Tiempo Latino, The Gazette, dar si Greater Washington Publishing si Washington Post Writers Group. Compania a detinut si revista Newsweek, pe care a vandut-o in 2010, dupa ani in care aceasta a inregistrat pierderi financiare.