Cotidianul financiar de limba germana, infratit cu ziarul englezesc Financial TImes, a publicat vineri ultima editie, nereusind sa faca profit in cei 13 ani de existenta, potrivit Mediafax.

Un alt cunoscut ziar german, Frankfurter Rundschau, a intrat in insolventa in luna noiembrie, iar in octombrie agentia de presa DAPD, care era responsabila si pentru serviciul de limba germana al Associated Press, a cerut protectie in fata creditorilor sub legea falimentului.

Ziarele europene au fost considerate de catre experti mai rezistente la criza decat cele din Statele Unite. Migratia cititorilor catre online, accelerata de raspandirea smartphone-urilor si tabletelor, determina agentiile de publicitate sa aloce bugete tot mai reduse printului. Veniturile din publicitate in print reprezinta totusi, in medie, jumatate din incasarile unui ziar din Europa.

Financial Times Deutschland a fost creat in anul 2000 printr-o companie mixta intre grupul Pearson, publisherul Financial Times, si divizia Gruner & Jahr a grupului Bertelsmann. Pearson si-a vandut in 2008 participatia catre partenerul german.

In trimestrul al treilea al acestui an, Financial Times Deutschland a avut un tiraj mediu de 102.000 exemplare pe zi, potrivit Gruner & Jahr. Inchiderea ziarului va afecta peste 300 de angajati.

Problemele financiare ale media europene nu se opresc aici. El Pais, cel mai mare ziar spaniol, a anuntat in luna octombrie ca va reduce cu o treime numarul de angajati. Tabloidul francez France Soir s-a inchis anul trecut, iar miliardarul rus Alexander Lebedev cauta investitori pentru a salva ziarele britanice The Independent si London Evening Standard.

Veniturile ziarelor au coborat cu 4,5% in acest an la nivel global, din cauza scaderii cererii si ofertei ample de informatii mai ieftine in spatiul digital, potrivit companiei de cercetare MagnaGlobal.