Romanii nu mai citesc ziare. Audienta printului a scazut cu 25%, iar bugetele de publicitate au fost reduse cu 80-85%, in ultimii 5 ani
Audienta printului a scazut cu circa 25% in ultimii cinci ani, in timp ce bugetele alocate pentru publicitatea in print au scazut cu pana la 80-85% (inclusiv discounturile), a declarat Silviu Ispas, presedintele BRAT, potrivit Mediafax.
Arina Ureche, directorul general al BRAT, a declarat in cadrul evenimentului ca Ziua Cercetarii Media va fi o conferinta anuala. "Am inceput cu printul pentru ca printul are cea mai mare nevoie de o discutie, dar aceasta conferinta va continua anul viitor", a spus Arina Ureche, precizand ca, anul acesta, BRAT implineste 15 ani de la infiintare, in timp ce Studiul National de Audienta (SNA FOCUS) implineste 12 ani de la lansare. "Suntem mandri ca am reusit atatia ani sa stam in zona de cercetare media", a spus Ureche.
In acest context, Silviu Ispas, presedintele BRAT, a spus ca organizatorii Zilei Cercetarii Media au simtit nevoia sa lamureasca "ce face cercetarea media pentru piata, pentru clienti si pentru furnizori". El a mai spus ca, la nivel global, printul se afla intr-o situatie delicata, iar in Romania publicatiile tiparite se afla intr-o situatie foarte complicata.
Totodata, Silviu Ispas a prezentat evolutia publicitatii in print, in cifre brute, in perioada 2008 - 2012. "Observam o scadere de 60% a bugetelor in ultimii 5 ani. Aceasta scadere nu este nicidecum de 60%, pentru ca, in acelasi timp, au crescut foarte mult discounturile, in medie, de la 40%, in 2008, la 75% discount, in 2012. Cumva scaderea de bugete pe print este de 80-85%", a spus Silviu Ispas.
In ceea ce priveste evolutia tirajelor, in aceeasi perioada, Silviu Ispas a spus ca se poate constata o scadere de 35-40%, in timp ce scaderea audientelor in print a fost de 25%.
BRAT este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. Din BRAT fac parte edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS