Totusi, desi se afla pe un trend ascendent fata de aceeasi perioada a anului 2013, piata de advertising digital din Romania a inregistrat in S1 2014 o scadere in termeni reali (like-for-like) daca luam ca termen de comparatie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel in care s-au consemnat cele mai mari venituri din toata perioada analizata de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportata in S1 2014 de catre grupul de referinta, din care fac parte companiile care au participat atat la ambele editii din 2013 cat si la aceasta prima editie din 2014, a scazut cu 17% fata de valoarea inregistrata in semestrul doi din 2013.  

In prima jumatate a anului 2014, telecomul a ramas sectorul de activitate care a inregistrat cea mai mare valoare in termeni de investitie in publicitatea digitala, urmat de segmentul de bauturi si industria auto. Astfel, companiile telecom au investit 10,5 milioane lei in piblicitatea online, in primele sase luni, urmate de cele din industria bauturilor (6,7 milioane lei) si auto (4,7 milioane lei).

CLICK AICI PENTRU A MARI IMAGINEA

Formatele digitale cu cea mai mare frecventa de utilizare au ramas si in prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” si de continutul sponsorizat. 

Potrivit Ioanei Anescu, director executiv al IAB Romania,cresterea pietei de publicitate in prima parte a anului 2014 este o veste buna care da sperante si pentru cea de-a doua jumatate a anului in curs.

“Suntem optimisti in privinta cresterii pe tot intregul an 2014, se vad din nou efectele investitiilor consistente si tot mai numeroase in publicitate pe Google, YouTube si Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifica tot mai eficient si mai atent de la an la an, iar publicitatea digitala ramane astfel industria cu cel mai mare potential de crestere”, a explicat Ioana Anescu.

CLICK AICI PENTRU A MARI IMAGINEA

Bogdan Belciu, Partener Servicii de Consultanta pentru Management la PwC Romania, cresterea inregistrata in primul semestru din 2014 fata de perioada similara a anului trecut confirma tendinta pozitiva pe care se afla publicitatea online in Romania.

Avand in vedere datele de crestere economica generala din acest an, precum si influenta unor factori conjuncturali, asa cum a fost campania prezidentiala din aceasta toamna, care a impulsionat investitiile in publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an sa marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar si asa, publisherii online din Romania mai au inca un drum indelungat pana sa reuseasca sa monetizeze in mod adecvat traficul in crestere constanta din ultimii ani”, a spus Bogdan Belciu.

CLICK AICI PENTRU A MARI IMAGINEA

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este cel mai important pentru industria locala de advertising online din Romania, analizand piata in functie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet si lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.

Realizat incepand cu anul 2008, ROADS ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii.

IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.