Investitiile in publicitatea digitala, in crestere cu 19% in primul semestru din 2014. Companiile care investesc cel mai mult in promovarea online
 
                        Piata de publicitate digitala din Romania a crescut in termeni reali (like-for-like) cu 19% in primul semestru al anului 2014, in comparatie cu aceeasi perioada din 2013. Valoarea pietei, raportata de catre toate cele 21 de companii participante, cumuleaza 58,5 milioane de lei in S1 2014, conform datelor din cea mai recenta editie a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de catre IAB Romania si PwC Romania.
	Totusi, desi se afla pe un trend ascendent fata de aceeasi perioada a anului 2013, piata de advertising digital din Romania a inregistrat in S1 2014 o scadere in termeni reali (like-for-like) daca luam ca termen de comparatie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel in care s-au consemnat cele mai mari venituri din toata perioada analizata de studiul ROADS (2007-2014).
	Astfel, valoarea raportata in S1 2014 de catre grupul de referinta, din care fac parte companiile care au participat atat la ambele editii din 2013 cat si la aceasta prima editie din 2014, a scazut cu 17% fata de valoarea inregistrata in semestrul doi din 2013.   
	In prima jumatate a anului 2014, telecomul a ramas sectorul de activitate care a inregistrat cea mai mare valoare in termeni de investitie in publicitatea digitala, urmat de segmentul de bauturi si industria auto. Astfel, companiile telecom au investit 10,5 milioane lei in piblicitatea online, in primele sase luni, urmate de cele din industria bauturilor (6,7 milioane lei) si auto (4,7 milioane lei).
	Formatele digitale cu cea mai mare frecventa de utilizare au ramas si in prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” si de continutul sponsorizat. 
	Potrivit Ioanei Anescu, director executiv al IAB Romania,cresterea pietei de publicitate in prima parte a anului 2014 este o veste buna care da sperante si pentru cea de-a doua jumatate a anului in curs.
	“Suntem optimisti in privinta cresterii pe tot intregul an 2014, se vad din nou efectele investitiilor consistente si tot mai numeroase in publicitate pe Google, YouTube si Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifica tot mai eficient si mai atent de la an la an, iar publicitatea digitala ramane astfel industria cu cel mai mare potential de crestere”, a explicat Ioana Anescu.

	Bogdan Belciu, Partener Servicii de Consultanta pentru Management la PwC Romania, cresterea inregistrata in primul semestru din 2014 fata de perioada similara a anului trecut confirma tendinta pozitiva pe care se afla publicitatea online in Romania.
	“Avand in vedere datele de crestere economica generala din acest an, precum si influenta unor factori conjuncturali, asa cum a fost campania prezidentiala din aceasta toamna, care a impulsionat investitiile in publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an sa marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar si asa, publisherii online din Romania mai au inca un drum indelungat pana sa reuseasca sa monetizeze in mod adecvat traficul in crestere constanta din ultimii ani”, a spus Bogdan Belciu.

	Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este cel mai important pentru industria locala de advertising online din Romania, analizand piata in functie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet si lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.
	Realizat incepand cu anul 2008, ROADS ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii.
	IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
     stirileprotv.ro
					stirileprotv.ro VOYO
 VOYO

 RON
  RON RON
  RON RON
  RON RON
  RON (P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
             ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”             România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
             Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
             Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
             Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa             (P) De ce aleg românii să joace la pariuri
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
             (P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
             Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
             Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate             Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing             Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            

 Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături             Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                             UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                             Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS
 RSS