Google a depasit Microsoft pe piata browserelor din SUA si devine tot mai puternic pe publicitate online
Browserele Google, Chrome si Android, au depasit Internet Explorer al Microsoft si sunt acum cele mai utilizate din Statele Unite, situatie care intareste pozitia Google pe piata de publicitate online, scrie Wall Street Journal.
Potrivit unui studiu realizat de Adobe, browserele Google conduc dupa numarul de vizite catre site-uri din SUA, pe segmentul PC si pe cel al dispozitivelor mobile cumulat.
Chrome si Android aveau o cota de piata de 31,8% in aprilie, in urcare de la 26% in aceeasi luna a anului trecut.
Internet Explorer a pierdut terent in acest interval, de la 37% la 30,9%.
Desi cumulat Google ocupa prima pozitie, nu detine cel mai popular browser pe niciunul dintre cele doua segmente ale pietei, PC si dispozitive mobile. Astfel, cel mai utilizat browser pentru PC este in continuare Internet Explorer, cu o cota de piata de 43%, fata de 31% pentru Chrome.
Pe dispozitive mobile, conduce browserul Safari al Apple, cu 59% din cautari, reflectand pozitia puternica a iPhone pe piata smartphone din SUA.
Google conduce pe ansamblu, intrucat Internet Explorer are o cota foarte redusa pe piata dispozitivelor online, iar Safari nu are o prezenta semnificativa pe PC-uri. Cresterea cotei de piata ajuta Google sa obtina venituri mai mari din publicitate si aduce economii la sumele platite catre Apple si Mozilla Foundation ca Google sa fie motorul de cautare prestabilit in browserele celor doua companii.