Piata business-urilor de turism din Romania va depasi 4,5 mld. lei, in 2016. Topul agentiilor de turism, dupa cifra de afaceri
Plaja, vacanta
Apetitul romanilor pentru vacante va duce, in 2016, business-ul agentiilor de turism si al tur-operatorilor, in premiera, la peste 4,5 miliarde de lei, un nivel care ar reprezenta dublul incasarilor din 2010, se arata intr-un studiu realizat de KeysFin, citat de Agerpres.
Avansul business-ului in sectorul turismului se vede si in cifra de afaceri a firmelor care activeaza in domeniu. Aceasta a atins nivelul de 4,31 miliarde de lei in 2014, in crestere cu aproape 2 miliarde de lei fata de anul de referinta 2010.
Potrivit datelor de la Registrul Comertului si Ministerul de Finante, prelucrate de analistii de la KeysFin, numarul companiilor care activeaza in domeniul turismului romanesc a depasit 3.000 de firme, in crestere cu peste 1.000 fata de nivelul din 2010.
“Cresterea increderii romanilor in economie, dezghetul determinat de imbunatatirea conditiilor macroeconomice, efectele reducerii TVA, relativa stabilitate a monedei nationale si evolutia pozitiva a ofertelor operatorilor din turism, atat la nivel de paleta de servicii cat si in privinta tarifelor sunt factori care au influentat in sens pozitiv dinamica unui sector in care ne punem mari sperante in viitor”, spun analistii de la KeysFin.
Potrivit studiului, tur-operatorii au realizat in 2014 afaceri de 2,035 miliarde de lei, in timp ce agentiile de turism au raportat un business de 1,95 miliarde lei. Alte 320 de milioane de lei au insemnat alte servicii de rezervare si asistenta turistica.
Cele mai mari afaceri in sectorul turismului, de 297,9 milioane de lei, au fost realizate de Touring EuropaBus Romania (Eurolines), companie urmata, in Top 10 operatori din turism, de Perfect Tour (226,5 milioane de lei), Christian '76 TourSRL (213,5 milioane de lei), Eximtur (175,2 milioane de lei), Happy Tour (168,4 milioane de lei) si Vola.ro (122,3 milioane de lei). In clasament s-au mai situat, pe locurile urmatoare, Hotelair, Fly Go Voyager, Paravion Tour si Business Travel Turism, toate cu afaceri de peste 60 milioane de lei.
Romanii prefera vacantele in strainatate, in Grecia si Bulgaria
Atunci cand isi planifica vacantele, romanii aleg in primul rand destinatiile din strainatate. Potrivit datelor INS, analizate de KeysFin, 647.000 de turisti au mers in strainatate in 2015 fata de 564.000 care au ales destinatiile din tara.
“In ceea ce priveste turismul intern, numarul total include atat turistii romani cat si cei straini cazati oficial in unitatile hoteliere. Stim foarte bine ca exista un numar foarte mare de turisti pe destinatiile interne, precum Litoralul sau Valea Prahovei, care nu sunt raportati oficial, fiind cazati in pensiuni, vile si la gazde, astfel ca situatia reala din piata trebuie privita cu rezervele de rigoare”, spun analistii.
Statisticile indica, atat pe turismul intern cat si pe cel extern, un avans fata de anii precedenti. In 2014 au fost inregistrati 542.000 de turisti care au ales vacantele externe si 502.000 care au mers in destinatiile interne din Romania.
In ceea ce priveste vacantele in strainatate, cele mai cautate destinatii in 2015 au fost Grecia si Bulgaria, cu 136.812 turisti, respectiv 110.558 turisti. Turcia, Spania, Italia, Germania, Franta si Marea Britanie s-au aflat, de asemenea, in prim-plan, cu cateva zeci de mii de turisti fiecare.
Pe lista destinatiilor alese de romani, printre cele mai exotice se afla Mexic, Australia, Iordania, Canada, Siria si Japonia.
Analistii estimeaza ca, in 2016, pe fondul provocarilor geopolitice la nivel international, se va realiza o concentrare a prezentei turistilor romani in destinatii precum Bulgaria si Grecia, perdante urmand sa fie Turcia, Egiptul si chiar Franta, pe fondul temerilor privind atentatele teroriste.
Pe acelasi subiect: