Naufragiatii francezi ai navei Concordia, despagubiti cu 2 milioane de euro: "Vrem ca aceasta drama sa se incheie pana la Craciun"
Costa Crociere, compania proprietara a pachebotului Concordia, care a naufragiat la 13 ianuarie in apropierea unei insule italiene provocand moartea a 32 de persoane, a platit indemnizatii de 9.000 de euro pentru 235 din cei 456 de naufragiati francezi, potrivit declaratiilor avocatului acestora, citat de AFP.
Acest acord care insumeaza in total 2,11 milioane de euro, regleaza aproximativ procesul dintre companie si victimele franceze. Sase francezi au murit in accident, iar 456 au supravietuit.
Cu acest acord, "obiectivul nostru este ca aceasta drama sa fie practic incheiata pana la Craciun", a explicat Bernard Courtois pentru AFP.
Conform declaratiilor lui Courtois, aproximativ 180 de familii au acceptat deja indemnizatia de 11.000 propusa de compania italiana in schimbul renuntarii la orice proces penal sau civil, douazeci de familii s-au alaturat unui proces de class action in Statele Unite iar alte douazeci continua procesul pe cont propriu.
Ceilalti 235, care au incheiat un acord cu Costa Crociere la 17 aprilie, au negociat pentru 8.000 de euro plus 1.000 de euro cheltuieli de aparare sau expertiza. Compania a platit aceasta suma la 4 mai.
Prin acest acord, pasagerii obtin posibilitatea de a se intoarce in fata tribunalului. "Nu au renuntat la nimic, ei pot inca sa aduca compania in instanta daca asta decid", a adaugat avocatul.
Atunci cand a lovit stancile de langa insula Giglio in Toscana, apropiindu-se prea mult de coasta, Costa Concordia transporta 4.229 de persoane de 60 de nationalitati diferite, dintre care 3.200 de turisti si peste 1.000 de membri ai echipajului. Catastrofa s-a soldat cu 32 de morti, dintre care sase francezi.
In Italia, unde are loc ancheta principala, noua persoane sunt acuzate printre care si comandantul navei Francesco
Schettino si secundul sau, Ciro Ambrosio, pentru omor multiplu din culpa, naufragiu si abandonul navei.
In Franta, parchetul din Paris a pornit o ancheta preliminara cu privire la naufragiu.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS