Ministrul Turismului: "Trebuie sa fim perfecti ca ceilalti sa vina la noi". Turismul de nisa pe care pariaza oficialul
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Eduard Hellvig, este de parere ca in turism romanii nu trebuie sa castige competitia cu altii, ci trebuie sa castige competitia cu ei, cu mentalitatile lor, cu comportamentul lor si cu capacitatea lor de a intelege ca se afla intr-un spatiu competitiv.
Eduard Hellvig a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, la Alba Iulia, raspunzand la intrebarea cand va reusi Romania sa recupereze terenul pierdut in fata Bulgariei, ca nu trebuie sa ne uitam la ce fac altii, ci "trebuie sa avem capacitatea sa intelegem ca trebuie sa fim perfecti ca ceilalti sa vina la noi."
"Noi nu trebuie sa castigam competitia cu altii, trebuie sa castigam competitia cu noi, cu mentalitatile noastre, cu comportamentul nostru si cu capacitatea noastra de a intelege ca ne aflam intr-un spatiu competitiv, intr-un spatiu european in care cine are cele mai bune servicii, cine are cele mai bune costuri, cine are cea mai buna infrastructura acela va reusi. Nu tine de a ne uita la altii ce fac, ci tine de noi sa avem capacitatea sa intelegem ca in primul rand trebuie sa fim perfecti ca ceilalti sa vina la noi si va garantez ca daca lucrurile astea o sa le indeplinim si turistii bulgari vor veni in Romania si turistii austrieci vor veni in Romania", a spus Hellvig, citat de Mediafax.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului a adaugat ca un singur lucru conteaza in industria de turism, respectiv competitia interna si "ceea ce vrem sa facem mai departe".
"Nu exista decat un singur lucru in ceea ce inseamna industria de turism: competitia permanenta intre noi si ceea ce vrem sa facem noi mai departe. De aceea am zis ca este foarte important ca in sistemul de turism sa se introduca sistemul de competitivitate si de competitie interna pentru ca cu cat vom avea capacitatea sa cream instrumentele de competitie in industria de turism cu atat serviciile si gradul lor de acceptabilitate in randul populatiei vor creste. Nu trebuie sa ne uitam niciodata la ce fac altii, in primul rand trebuie sa ne uitam la noi daca avem intr-adevar capacitatea si posibilitatea sa facem un turism adevarat performant", a afirmat oficialul.
Potrivit sursei citate, Romania are potential pe o serie de domenii turistice de nisa, dand exemplu turismului cultural, turismului eco sau turismului medical.
"De aceea, vorbesc de turism de nisa, de aceea vorbesc de turism cultural, de aceea vorbesc de turism specific eco, de aia vorbesc de turismul medical. Sunt componente pe care le putem acoperi daca avem determinare, competenta, pregatire si tot ceea ce presupune elemente de competitie in relatia cu piata. Atata timp cat lucrurile astea nu le rezolvam la nivelul nostru, sa stiti ca indiferent de cate politici nationale o sa realizam, competitia o sa o pierdem", a precizat ministrul.