In Bulgaria, turismul merge mana in mana cu agricultura. Lanturile hoteliere au contracte cu micii producatori care s-au asociat. In felul acesta, toata lumea are de castigat. Agricultorii isi vand marfa, iar hotelierii au produse proaspete pe masa.

Aceste comenzi provoaca si un pret mai bun. Un turist satul, multumit, cred ca va veni si la vara. Iata si dovada: Exista si hoteluri care au propriile sere si livezi.

De Paste, hotelierii bulgari sustin ca abia scot un profit de 5.000 de euro. Unii au redus pretul pentru un sejur de 3 nopti de la 120 de euro la 78 de euro si au oferit gratuitate pentru copii. Si asta pentru ca de Inviere mizeaza pe promovare.

Pe apropierea dintre turism si agricultura au mizat si proprietarii fermelor de midii din Dalboka. La Kaliacra, restaurantele sunt pline de turisti, pentru ca produsele sunt proaspete, iar bulgarii au pastrat preturile de acum cinci ani: 7 leva, portia de midii. Pentru ca au inteles ca daca scumpesc marfa, isi pierd clientii.     

Romanii vin aici in special pentru produsele proaspete, culese direct din mare. De altfel, undeva in spate se afla ferma de midii, la doar cateva sute de metri de restaurant. Toate preparatele arata foarte bine, iar meniul a fost adaptat pentru romani. Exista chiar si sarmalute cu midii.

Primele estimarile arata ca, de Paste, aproximativ 7.000 de romani au petrecut la vecinii bulgari.