Seful Volkswagen avertizeaza asupra transformarii masinii viitorului intr-un "monstru al datelor". Autoturismele moderne au capacitatea de calcul a 20 de PC-uri
Producatorii auto trebuie sa impiedice transformarea masinii viitorului, conectata tot mai mult la internet si dispozitive mobile, intr-un "monstru al datelor" care sa contribuie la spionarea soferilor si pasagerilor, a avertizat directorul general al grupului german Volkswagen, Martin Winterkorn.
Winterkorn, aflat la expozitia IT CeBIT de la Hanovra, a promis ca va proteja clientii impotriva utilizarii abuzive a informatiilor colectate despre ei, potrivit Financial Times.
"Sunt pentru utilizarea la scara larga a informatiilor, pentru siguranta si confort mai ridicate, dar sunt impotriva paternalismului si a «Fratelui mai mare». Trebuie sa se implice toata industria auto. Avem nevoie de un angajament voluntar al industriei auto", a spus el.
Autoturismele vor genera un volum foarte mare de informatii despre utilzatori, ca urmare a echiparii si conectarii acestora cu diverse dispozitive, precum si cu functii de "pilot automat".
Autoturismele moderne au devenit adevarate computere pe roti, cu circa 1,5 kilometri de cabluri, peste 50 de unitati de control si capacitatea de calcul a 20 de PC-uri, a spus Winterkorn.
"Masina nu trebuie sa devina un monstru al datelor", a afirmat el.
In acelasi mod in care retelele sociale strang informatii despre utilizatori pentru a furniza servicii de publicitate mai bune, datele disponibile despre utilizatorii masinilor vor asigura industriei auto posibilitatea de a oferi noi servicii.
Unele dintre acestea vor fi benefice pentru clienti, precum un senzor care sa notifice atat posesorul masinii, cat si centrul de service, in privinta unei eventuale defectiuni si a piesei necesare.
Noile tehnologii vor permite insa si companiilor de asigurari sa ceara clientilor instalarea de sisteme care sa detecteze modele de sofat agresiv si sa penalizeze astfel de situatii prin perceperea unor prime mai ridicate, potrivit Financial Times, citat de Mediafax.
De asemenea, industria auto se va confrunta cu dificultatea stocarii acestor date, precum si cu relevanta lor in cazul accidentelor.
Mai multe despre:
#masini#Volkswagen
Pe acelasi subiect: