Cei doi ministri au raspuns astfel intrebati fiind de jurnalisti, intr-o conferinta de presa sustinuta la Guvern, ce parere au despre logo-ul turistic al Romaniei.

Seitan a aratat ca nu se poate pronunta ca si estet, dar ca simplu cetatean considera ca este bine ca exista un brand de tara si care poata sa atraga atentia.

"In ce masura este interesant sau nu, asta trebuie sa spuna cei care il utilizeaza si, in general, cei de afara", a adaugat Seitan.

La randul sau, Vladescu a intrebat jurnalistii daca intrebarea ii este adresata din punct de vedere estetic sau al eficientei, iar dupa ce i s-a precizat ca este intrebat in calitate de reprezentant al Executivului si ca simplu cetatean, ministrul a raspuns: "E in regula".

Ministerul Turismului a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet si a precizat ca nu va efectua plati pana la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.

Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.

Intr-un interviu dat Mediafax, ministrul de resort, Elena Udrea, declara ca ministerul poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, iar logo-ul va aparea, in scurt timp, pe etichetele multor produse.