Un controlor de trafic aerian castiga lunar aproximativ 21.000 de lei net, de 12 ori mai mult decat angajatii din Romania care sunt platiti la nivelul salariului mediu pe economie, potrivit celor mai recente date oferite ZF de catre INS. Acestia sunt salariatii cu cele mai mari venituri de pe piata locala a muncii.

Pierderile ROMATSA din cauza grevei de doua ore sunt calculate la 250.000 euro, suma la care s-ar putea adauga, ulterior, anumite solicitari din partea celor afectati - aeroporturi, companii aeriene si pasageri, a declarat directorul general al regiei, Ion Aurel Stanciu. 

Potrivit acestuia, patronatul a incercat sa rezolve cat mai multe dintre solicitarile sindicalistilor, insa acestia au avut o pozitie 'inflexibila'.

In contextul grevei, presedintele Consiliului de Administratie al ROMATSA, Marcel Parvu, si-a dat miercuri demisia din aceasta functie, a anuntat directorul general al companiei, Ion-Aurel Stanciu.

"Ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian, in intervalul orar 11,00 - 13,00 nu se aterizeaza sau decoleaza. Recomandam pasagerilor care au rezervari de zbor astazi sa contacteze reprezentantii companiei aeriene. Administratia Aeroportului Henri Coanda depune toate eforturile pentru a minimiza disconfortul creat pasagerilor ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian", a notat Teo Postelnicu, reprezentant al serviciului Comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, pe Facebook. 

"In intervalul anuntat al grevei controlorilor aerieni, maine (miercuri - n. r.), conform planurilor de zbor, sunt programate pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti 22 de aterizari si 18 decolari, adica 40 de miscari de aeronave", au precizat surse pentru Agerpres

Controlorii de trafic aerian au intrat miercuri in greva de avertisment, dupa ce au esuat si negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, in prezenta secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, Dragos Titea. 

Cauzele grevei sunt neincheierea Contractului Colectiv de Munca, dar si nerezolvarea unui numar de 14 revendicari ale sindicatelor. 

Sindicalistii de la ROMATSA spun ca ultima oara cand s-a pus problema unei greve a fost inceputul anilor '90.

De la 1 iunie 2015, angajatii ROMATSA nu mai au Contract Colectiv de Munca. 

De asemenea, sindicalistii au si14 revendicari ce vizeaza zona profesionala, protectia salariatilor, siguranta traficului aerian, dar si drepturile sindicale, cea mai importanta fiind cea legata de varsta pensionarii. Insa, spun ei, directorul ROMATSA a refuzat continuarea negocierilor. 

"A urmat o conciliere pe 14 revendicari ale noastre, dar niciuna dintre ele nu a fost rezolvata la acea conciliere. Domnia sa a refuzat continuarea negocierilor. Una dintre ele este faptul ca noi ne pensionam efectiv la 65 de ani. Varsta de pensionare a controlorului de trafic in Romania este de 65 de ani. De sapte ani nu reusim sa promovam aceasta lege, desi toate partidele care au fost la putere recunosc ca nu se poate asa ceva, in Europa varsta de pensionare fiind de maximum 52-55 de ani. Avem o solicitare care este rezultatul Memorandumului incheiat anul trecut cu domnul ministru Sova (Dan Sova, fost ministru al Transporturilor - n.r.) de a face un articol in Contractul Colectiv de Munca sa nu mai stam la dirijare in momentul in care implinim 55 de ani, acest lucru fiind efectiv un pericol pentru siguranta traficului aerian. Este imposibil ca la asemenea varsta sa mai ai reactii la fel ca la 20, 30 de ani, la secunda. Aceasta este una dintre cele mai importante revendicari", a explicat, joi, Tudorache.