Se cauta controlori de trafic aerian. Ce abilitati trebuie sa aiba cei care dirijeaza si 20 de avioane in acelasi timp si cu ce salarii sunt platiti
Romania a devenit principala poarta aeriana a Europei de Est. Numai anul trecut, o jumatate de milion de avioane au survolat tara noastra. Numarul lor va creste insa si mai mult in acest an, pentru ca multe companii aeriene care zboara spre vestul sau nordul continentului ocolesc Ucraina. Asa ca ROMATSA a anuntat ca mai are nevoie de 24 de controlori de trafic.
Desi sunt foarte calmi, controlorii de trafic sunt permanent in priza. O secunda de neatentie este suficienta ca un avion sa se abata de la traseul cursei cu 300 de metri si sa intre intr-o situatie periculoasa.
Simona Serediu era acum 12 ani profesoara de fizica la liceul Gheorghe Sincai din Bucuresti, cand s-a hotarat sa-si schimbe meseria. Astazi este unul dintre cei mai buni controlori de trafic aerian din Romania.
Simona Serediu, controlor de trafic aerian: "In fiecare an traficul creste intre 3% si 10%, la fel si dificultatea. Este o crestere mai mare din cauza Ucrainei, pentru ca aeronavele care o luau prin spatiul acum blocat trec pe la noi, si in special aeronavele rusesti."
Fata de primele luni ale anului trecut, in 2014 numarul de avioane care ne survoleaza tara a crescut cu 20 de mii. Astfel, cerul Romaniei s-a aglomerat, iar controlorii trebuie sa fie capabili sa dirijeze avioanele pe diferite altitudini.
Pe timp de vara, cand fluxul de avioane care ne survoleaza tara creste foarte mult, un controlor de trafic ajunge sa dirijeze in acelasi timp si 20 de avioane. Asta inseamna ca are in responsabilitate viata a peste 3.000 de pasageri.
Numai anul trecut ne-au survolat tara peste o jumatate de milion de avioane. Cu 20.000 mai multe fata de anul precedent si cu aproape 100 de mii peste 2007.
Asa ca ROMATSA a anuntat ca are nevoie de mai multi controlori de trafic aerian. Nu conteaza pregatirea tehnica, importante sunt anumite abilitati.
Ioan Coravu, controlor de trafic aerian: "Abilitati fizice native. Adica distributivitatea. Distributivitatea, adica eu vorbesc cu tine si il vad si pe colegul care poate sa arate un numar si eu ti-l voi spune. Si in acelasi timp sa fii atent la ce se misca, pentru ca traficul este in miscare, iar tintele sunt foarte mici."
Unii controlori au fost medici sau profesori inainte sa dirijeze avioanele. Salariul unui incepator porneste de la 2.000 de euro. Insa munca unui controlor de trafic aerian este cea mai stresanta din lume, dupa cum arata studiile.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS