Radiografia pieței muncii, în timpul pandemiei. Două companii din trei nu au redus costurile cu angajaţii, iar 80% vor să îmbine în viitor munca de acasă cu cea de la birou
Angajati, birou, munca de acasa
Aproape două treimi (65%) dintre companiile din România nu au aplicat măsuri de reducere a costurilor cu angajaţii în cele două luni de stare de urgenţă, relevă datele cuprinse în Barometrul de HR, realizat de PwC România.
Conform cercetării, companiile care au luat decizii de scădere a costurilor au adoptat un mix de măsuri pe care le-au aplicat diferit angajaţilor în funcţie de poziţiile ocupate, fiind vizat, în general, personalul operaţional din structurile a căror activitate a fost afectată de starea de urgenţă.
Astfel, 11% au aplicat şomajul tehnic cu ajutor de la bugetul de stat, dar fără compensarea diferenţei, în timp ce 15% au utilizat şomajul tehnic cu acoperirea diferenţei de salariu. În acelaşi timp, 17% dintre cei chestionaţi au redus timpul de lucru cu acordul părţilor sau au acordat concedii fără plată, iar 4% au făcut concedieri.
În ceea ce priveşte salariile, sondajul PwC arată că jumătate dintre respondenţi au aplicat creşterile salariale pentru acest an înainte de declararea stării de urgenţă, iar majorarea a fost, în medie, de 5,77%.
Pe de altă parte, aproape 30% au afirmat că nu vor creşte salariile în acest an, în timp ce 15% au modificat politica de creşteri salariale, aplicându-le doar poziţiilor critice.
În cazul a 80% din totalul salariaţilor, pachetele de beneficii au rămas la fel. De asemenea, majoritatea (65%) nu intenţionează să modifice sistemul de plăţi variabile. În aceaşi pondere, de 65%, companiile din România nu au aplicat măsuri de reducere a costurilor cu angajaţii în cele două luni de stare de urgenţă
Sondajul se specialitate arată că mai puţin de un sfert dintre companiile chestionate (22%) au revenit la locurile de muncă din 18 mai, în timp ce aproape jumătate nu au decis încă data de revenire. În acest context, 80% intenţionează să îmbine munca de acasă cu cea de la birou şi după încheierea stării de urgenţă (15 mai), o mare parte ţinând cont de opţiunile angajaţilor.
În privinţa activităţilor de HR, peste o treime (37%) dintre persoanele intervievate susţin că vor păstra neschimbate politicile de recrutare şi onboarding, iar 30% că le-au amânat până la ridicarea stării de alertă. Totodată, 33% au amânat programele de training şi dezvoltare, respectiv au schimbat procesele şi instrumentele, în special, în direcţia digitalizării acestora.
Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 14 - 18 mai 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 46 de companii, din sectoarele: retail/FMCG, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, auto, agricultură, industrie. În portofoliul de respondenţi, 17% dintre companii au peste 3.000 angajaţi, 22% între 1.001 şi 3.000 angajaţi, 17% între 501 şi 1.000 angajaţi, 31% între 101 şi 500 angajaţi şi 13% sub 100 angajaţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS