Unul dintre cele mai puternice orase industriale din SUA a ajuns in pragul falimentului si va fi pus sub administrare speciala
Orasul american Detroit, devenit un simbol al saraciei si violentei urbane, se afla in pragul falimentului si va fi pus sub administrare speciala, care poate implica inchiderea unor departamente intregi ale primariei, modificarea contractelor de munca, vanzari de active si rescrierea legislatiei, scrie Mediafax.
Guvernatorul statului Michigan, Rick Snyder, urmeaza sa numeasca un administrator special pentru Detroit in urmatoarele zile, astfel incat sa se evite intrarea in incapacitate de plata a orasului, leaganul industriei americane a automobilelor, supranumit "Motor City", relateaza AFP.
Primaria duce lipsa de lichiditati, are un deficit bugetar de 100 de milioane de dolari si datorii de peste 14 miliarde de dolari.
In prezent, alte patru orase din Michigan, mai mici decat Detroit, ca si trei circumcriptii scolare se afla sub administratie speciala, dar reusita programelor nu este totala.
La nivelul SUA, tot mai multe primarii sau districte au depus cereri pentru punerea sub protectia legii falimentului, in ultimii ani, din cauza problemelor financiare. In aproximativ jumatate din statele americane legislatia nu permite autoritatilor locale declararea falimentului, astfel ca autoritatile statale, precum cele din Michigan, autorizeaza diverse alte masuri.
In 2012, orasul Stockton din California, cu 300.000 de locuitori, a devenit cel mai mare oras din SUA care si-a declarat falimentul.
Decizia referitoare la Detroit, oras cu populatie preponderent de culoare si de orientare democrata, luata de guvernatorul statului Michigan, un alb republican, a suscitat critici intense.
"Statul Michigan a devenit noul Mississippi?", s-a intrebat reverendul Wendell Anthony, seful Asociatiei pentru progresul populatiei de culoare (NAACP).
El a sustinut intr-o conferinta de presa ca orasul Detroit are nevoie de un partener si nu de un supraveghetor.
Punerea sub administratie a orasului de catre stat ar fi fundamental anti-americana, a declarat John Philo, director al asociatiei de protectie a drepturilor muncitorilor Sugar Law Center for Economic and Social Justice, care a intreprins actiuni legale pentru blocarea masurilor de urgenta.
Sustinatorii administratiei speciale afirma pe de alta parte ca este singura solutie pentru Detroit.
"Ritmul schimbarilor din Detroit trebuie sa fie mai rapid decat cel permis de structura politica actuala, iar administratia de urgenta ar putea schimba dinamica", a aratat Sandy Baruah, director al Camerei Regionale de Comert.
Cotidianul conservator Detroit news, ca si publicatia liberala Detroit Free Press considera ca orasul sufera de un blocaj politic si are nevoie de ajutor.
Populatia orasului, candva al patrulea ca marime din SUA, a scazut de la 1,8 milioane persoane in 1950 la 713.000 in prezent.
Tensiunile rasiale provocate de miscarea drepturilor civice, care a culminat cu revolte devastatoare in 1967, au dus la un exod al albilor din clasa de mijloc si al companiilor, privand orasul de majoritatea veniturilor.
A urmat o degradare a serviciilor municipale si apoi lovitura de gratie, criza industriei auto, care a dus la restructurarile dureroase din ultimii ani.
Detroit a devenit intre timp un oras al zgarie-norilor in ruina, al uzinelor dezafectate si al locuintelor abandonate. Criminalitatea este endemica, iar banii atat de putini incat pompierii sunt nevoiti sa isi cumpere si hartia igienica de la serviciu.
Pana si Detroit Free Press a dezvaluit ca hartia pe care o foloseste este donata.
Exista totusi si semne de speranta. Numerosi artisti si tineri au inceput sa vina in oras atrasi de chiriile mici si pentru restaurarea unor cladiri.
Primarul orasului Dave Bing este apreciat pe de alta parte pentru "curatarea orasului", in timp ce multi dintre predecesorii sai corupti nu au reusit.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS