Ungurii construiesc autostrada care leagă Budapesta de România cu pietriș din Bihor. Ca să termine la timp, autotitățile au deschis punct special de trecere a frontierei pentru balastiere
În cel mult un an, vom putea ajunge de la graniţă în capitala Ungariei în mai puţin de 3 ore. Maghiarii au luat bani europeni şi aproape că au terminat autostrada care va lega Budapesta de România.
Mai mult decât atât, ca să nu întârzie lucrarea, au deschis inclusiv un punct special de trecere a frontierei pentru camionale care le duc pietriş de la noi.
Pe şantierul autostrăzii M35, care ar urma să lege Budapesta de graniţa cu România, constructorii maghiari lucrează de zor. Mai au sub 25 de kilometri şi termină şoseaua, pe care speră să se poată circula de anul viitor.
Vecinii folosesc pietriş pe care îl cumpără de la noi, aşa că în fiecare zi, din 20 de balastiere aflate în judeţul Bihor, pleacă spre Ungaria în jur de 400 de camioane încărcate cu balast.
Ca să poată respecta termenul de finalizare, autorităţile maghiare au cerut ca vehiculele care aprovizionează constructorii să nu mai stea cu orele în vama Borş, iar pentru acestea a fost deschis un punct special de trecere a frontierei.
“Nu mai sta atâta la coadă. E foarte uşor, deci numai mergem exact ca dincolo, ne verifică la toate. dar merge mai repede”, spune un șofer.
“S-a deschis punctul temporar de trecere a frontierei de la semnul de frontieră G20, între localităţile Santăul Mare, România şi Nagykereki, Ungaria, în scopul efectuării unor transporturi de materiale de construcţii”, a transmis Laura Bondar, purtător de cuvânt ITPF Oradea.
Ca să finalizeze această porţiune autostrada, Ungaria a primit de la Uniunea Europeană 265 de milioane de euro. Când drumul va fi terminat, românii vor putea ajunge în Budapesta în mai puţin de două ore şi 40 de minute.
“Ungurii trag tare să termine autostradă şi noi îi prindem din urmă. Când? În două mii o sută şi ceva”, este de părere un șofer.
Şoseaua pe care o construiesc ungurii ar trebuie să se lege la noi de Autostrada Transilvania. Din cei peste 400 de kilometri ai drumului, până acum s-au făcut doar câteva zeci. Lucrările pe unele dintre tronsoane s-au oprit, după ce statul a reziliat contractul cu constructorii, iar licitaţiile pentru altele abia acum s-au terminat.
Între timp, Ungaria construieşte în ritm alert. Până în 2020, vecinii maghiari vor să termine peste 900 de kilometri de autostradă pe care îi au în lucru şi să îşi extindă astfel reţeaua de drumuri la 2.500 de kilometri.
România, o ţară de trei ori mai mare, a rămas codaşa Europei cu mai puţin de 800 de kilometri de autostradă.
Mai multe despre:
#Ungaria#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS