Spania cere un răspuns comun la nivelul UE la criza care afectează companiile aeriene europene
Avion, aeroport
Spania vrea un răspuns european comun la criza cu care se confruntă companiile aeriene, provocată de restricţiile de călătorie adoptate pe plan global pentru stoparea extinderii pandemiei, a declarat luni ministrul Economiei, Nadia Calvino.
"Sprijinim cu tărie existenţa unui răspuns european. Toate aceste mari companii aeriene nu sunt de o naţionalitate sau alta, sunt operatori aerieni europeni", a afirmat Calvino, într-un interviu acordat Bloomberg TV, potrivit Agerpres.
Oficialul a adăugat că orice iniţiativă a unor state individuale nu ar trebui să afecteze concurenţa.
Statele membre ale blocului comunitar trebuie să asigure "condiţii de concurenţă echitabile" companiilor aeriene, iar ţările care dispun de fonduri semnificative nu ar trebui să poată acorda mai mult ajutor propriilor operatori aerieni în detrimentul celor din alte ţări, susţine ministrul spaniol al Economiei.
În condiţiile în care avioanele nu pot zbura din cauza restricţiilor de călătorie, ca urmare a prăbuşirii cererii, cauzate de tema de răspândire a epidemiei, companiile aeriene din întreaga lume au anunţat că au nevoie de sprijinul guvernelor pentru a supravieţui.
Şi companiile aeriene din Europa, inclusiv grupul german Lufthansa, negociază ajutoare de stat pentru a face faţă crizei.
"În opinia mea, Comisia Europeană este foarte atentă pentru a se asigura că nu sunt încălcate reglementările privind concurenţa", a declarat Calvino.
Air France-KLM a obţinut un ajutor financiar de şapte miliarde de euro de la statul francez pentru a face faţă crizei, iar Olanda s-a angajat pentru încă 2-4 miliarde de euro. În schimb, International Consolidated Airlines (IAG), care deţine British Airways şi operatorul spaniol Iberia, a primit de la Guvernul de la Madrid un credit de doar un miliard de euro.
De asemenea, Calvino a reiterat poziţia Spaniei de sprijinire a creării unui fond comun de redresare al UE, care să fie finanţat în comun de statele membre.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS