Reuters: Italia injectează trei miliarde de euro în Alitalia și pregătește naţionalizarea companiei aeriene, după 11 ani de conducere privată dificilă
Alitalia
Guvernul italian va injecta cel puţin trei miliarde de euro în Alitalia, a anunţat joi Ministerul Industriei, pregătind planul pentru naţionalizarea companiei aeriene care se confruntă cu dificultăţi financiare, transmite Reuters.
Autorităţile de la Roma se pregătesc să reia controlul operatorului aerian, după 11 ani de conducere privată dificilă şi trei încercări eşuate de restructurare.
Guvernul a fost forţat să anuleze planificata vânzare a companiei aeriene deoarece problemele Alitalia au fost exacerbate de măsurile adoptate pentru a ţine sub control pandemia cu coronavirus, care au devastat industria aeriană.
Din primul pachet de stimulare a economiei, în valoare de 25 miliarde de euro, Guvernul a alocat 500 milioane de euro pentru întregul sector aerian, majoritatea banilor mergând către Alitalia.
"Intenţia Executivului nu este să facem o altă salvare. Obiectivul nostru este să relansăm operatorul aerian", a afirmat ministrul Industriei, Stefano Patuanelli, potrivit Agerpres.
Miercuri, Ministerul Muncii a aprobat plasarea a 6.622 de angajaţi ai Alitalia în schema de şomaj temporar, până în octombrie.
Patuanelli a declarat că autorităţile de la Roma vor face tot posibilul pentru protejarea celor 11.132 de locuri de muncă de la Alitalia.
Săptămâna aceasta, operatorul aerian a suspendat zborul său direct zilnic între Roma şi New York până la finalul acestei luni, acesta fiind singura cursă aeriană pe distanţă lungă care încă era operaţională.
Noua Alitalia va continua să opereze cu actuala flotă (sub 100 de aeronave), "dar va trebui să fim pregătiţi să adăugăm noi avioane", a declarat ministrul Industriei. Acesta a adăugat că Executivul ia în considerare extinderea diviziei cargo.
În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi a salariilor. Compania supravieţuieşte datorită creditelor acordate de statul italian, care totalizează 1,3 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS