Retailerul de fashion Debenhams se pregăteşte pentru declararea falimentului, după ce și-a închis toate magazinele din cauza COVID-19
Debenhams
Lanţul de magazine Debenhams se pregăteşte să intre în administrare specială, pentru a doua oară într-un an, pentru a proteja afacerea de acţiunile în justiţie introduse de creditori.
Decizia a fost luată după ce instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei cu coronavirus a forţat compania să-şi închidă unităţile din Marea Britanie, scrie Agerpres.
Luni, retailerul britanic a anunţat că a depus o notificare privind intenţia de a numi un administrator special, dar vânzările online se desfăşoară "normal".
Şeful Debenhams, Stefaan Vansteenkiste, a declarat că circumstanţele deciziei sunt "fără precedent".
"Am luat această decizie pentru a proteja afacerea noastră, angajaţii şi alţi acţionari importanţi. Decizia va permite companiei să redeschidă magazinele după ridicarea restricţiilor de către autorităţi", a precizat Vansteenkiste.
Totuşi, acesta nu a precizat câte dintre cele 142 de magazine vor fi redeschise ulterior.
Este a doua oară într-un an când Debenhams intră în administrare specială. Deja compania a închis 22 de magazine anul acesta şi intenţionează să închidă încă 28 în 2021.
Majoritatea celor 22.000 de angajaţi ai Debenhams sunt plătiţi conform sistemului adoptat de Guvern pentru a sprijini firmele afectate de pandemie. Executivul plăteşte 80% din salariile de până la 2.500 de lire sterline pe lună.
Debenhams a fost preluată anul trecut de un grup de bancheri ai săi, între care fondurile americane de hedging Silver Point şi GoldenTree, după intrarea sub administrare specială. În perioada respectivă, compania a renunţat la magazinele nerentabile şi a renegociat chiriile.
De la aplicarea restricţiilor legate de coronavirus, Debenhams, care are datorii de peste 600 de milioane de lire sterline, a scris proprietarilor de spaţii comerciale solicitând scutirea de la plata chiriilor timp de cinci luni. Compania a solicitat şi furnizorilor o amânare a unor plăţi timp de 31 de zile, pentru a-şi conserva lichidităţile.
O sursă din companie a declarat pentru Sky News, care a relatat pentru prima oară despre planul companiei, că există o probabilitate realistă ca furnizorii de haine să dea în judecată Debenhams din cauza amânării plăţii unor facturi în această perioadă.
Debenhams este unul dintre numeroşii retaileri care au dificultăţi financiare din cauza restricţionării activităţilor economice în timpul epidemiei de coronavirus.
Debenhams a fost prezent și pe piața din România, cu mai multe magazine în sistem de franciză, deținute de omul de afaceri Octavian Radu. După căderea economică din 2008-2012, acesta a închis toate magazinele, acuzând scăderea puterii de cumparare în contextul crizei, dublarea suprafeței mall-urilor și dezvoltarea agresivă pe piața românească a unor branduri competitive precum Zara și H&M.
În 2015, brandul a revenit în România, printr-un magazin pe 3 etaje deschis în centrul comercial Bucuresti Mall, după o investiție de peste 1 milion de euro, magazin închis doi ani mai târziu, din cauza problemelor financiare cu care se confrunta compania mamă din Marea Britanie.
Pe acelasi subiect: